Jajo82 skrev: 11 mai 2020, 14:02
Heisann
Fruen i huset har akkurat bestilt seg en triumph tiger 900. (hun er ca like høy som deg) etter prøveturen var konklusjonen hennes:
god sittestilling, veldig lettkjørt, passe avstand mellom sal og styre slik at hun fikk slappet av i armene. følte seg trygg og komfortabel(hun kommer fra en africa twin som var noe større) i tillegg er det en sykkel som man kan både pendle og kjøre langturer med.
Når hun skulle ta lappen brukte hun en yamaha xj6 diversion f, den ble solgt etter hun fikk lappen pga hun syntes den ikke egnet seg til langturer(hennes mening)
Dermed kom det en tracer 700 i hus. Denne var hun veldig godt fornøyd med. God og avslappet sittestilling, god nok motor for hennes bruk og plass til vesker til langtur.
Jeg personlig begynte på en 99 modell vfr800, god sykkel så absolutt men sittestilling på langtur passet ikke meg og nakken min.
Turen gikk derfor videre til en kawasaki versys 1000, kjempegod sittekomfort, god på langtur. Minuset den gang for meg var at det ble lite langturer og sykkelen er stor og tung, så den ble byttet inn i en tracer 900.......
Den fant jeg meg ikke til rette på. fikk vondt i baken(prøvde komfortsal og en sal fra sergeant, men ingenting hjalp) men bortsett fra min personlige erfaring med salen så er jo det en kjempegod sykkel.
Så fant jeg til slutt ut at, jo, stor og tung sykkel får bare være, de er gode å kjøre på med god og høy sittestilling. Så da ble det en africa twin
med automat/dct (det var den eneste i svart når jeg skulle ha ny)
Konklusjon: det er et hav av kjempeflotte sykler der ute, nå er det opp til deg og finne den sykkelen som passer best for DEG, og tilslutt er det bare du som kan avgjøre dette.
Lykke til med lappen og kjøp av sykkel