Grei bagasjeløsning?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2670
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Grei bagasjeløsning?

Legg inn av Olav K »

Snikendeugle skrev: 27 mai 2020, 07:57
Olav K skrev: 26 mai 2020, 22:25 Her er et russisk par jeg møtte i Odda for ettpar somre siden.
Under bagasjelasset finnes en babyGS 310ccm.

De var på vei fra St.Petersburg, og skulle til Nordkapp, via Baltikum, Polen, Tyskland, Danmark og Sverige.

Traff dem igjen i Røros noen dager seinere.

Legg merke til tåppbåxen, hjemmelaget av 400mm ventilasjonskanal, lås/lukkemekanismen på sidene var laget av spennene på kasserte slalomsko.

Trenger ikke stå Touratech på greiene, man kommer langt med "himalaga" også :)Screenshot_20200526-221429_Gallery.jpg

Screenshot_20200526-221507_Gallery.jpg
Mildt sagt imponerende! Jeg lurer på hvor mye "oomph" det var igjen i den GS310-motoren med alt det lasset+passasjer :D
Tror nok det var HELT begrensa hvor mye oooomphh som var igjen der.
Men gleden over å være på tur avhenger ikke bare av stor motor, det viktigste er å ha det fint på tur, og ikke bare sitte inne og utøve motorsykkellivet via et tastatur. Det må være stusselige greier
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Grei bagasjeløsning?

Legg inn av Bjerknez »

Personlig synes jeg planlegging og generell MC prat kan være vel så hyggelig som å være på tur. Spesielt når lysten ikke er helt til stede. Alt til sin tid. Så hvis det var meg du siktet til så kan jeg vertfall meddele at mitt liv er langt fra "stusselig" selv om jeg ikke legger bak meg flere mil på to hjul hver dag. Hvis det var kun MC livet som gjorde meg lykkelig, så ja... DA hadde livet vært stusselig :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Grei bagasjeløsning?

Legg inn av Snikendeugle »

Olav K skrev: 27 mai 2020, 08:13
Snikendeugle skrev: 27 mai 2020, 07:57
Olav K skrev: 26 mai 2020, 22:25 Her er et russisk par jeg møtte i Odda for ettpar somre siden.
Under bagasjelasset finnes en babyGS 310ccm.

De var på vei fra St.Petersburg, og skulle til Nordkapp, via Baltikum, Polen, Tyskland, Danmark og Sverige.

Traff dem igjen i Røros noen dager seinere.

Legg merke til tåppbåxen, hjemmelaget av 400mm ventilasjonskanal, lås/lukkemekanismen på sidene var laget av spennene på kasserte slalomsko.

Trenger ikke stå Touratech på greiene, man kommer langt med "himalaga" også :)Screenshot_20200526-221429_Gallery.jpg

Screenshot_20200526-221507_Gallery.jpg
Mildt sagt imponerende! Jeg lurer på hvor mye "oomph" det var igjen i den GS310-motoren med alt det lasset+passasjer :D
Tror nok det var HELT begrensa hvor mye oooomphh som var igjen der.
Men gleden over å være på tur avhenger ikke bare av stor motor, det viktigste er å ha det fint på tur, og ikke bare sitte inne og utøve motorsykkellivet via et tastatur. Det må være stusselige greier
:notworthy: :notworthy:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5039
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Grei bagasjeløsning?

Legg inn av FredrikE24 »

Er vel litt overdrevet hvor mye bagasjevekt utgjør for kjøreegenskapene. Jeg må si at jeg merker ingenting til stappfulle tunge kofferter og toppboks.

En generell regel er vel å laste lavt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Grei bagasjeløsning?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 27 mai 2020, 08:37 Er vel litt overdrevet hvor mye bagasjevekt utgjør for kjøreegenskapene. Jeg må si at jeg merker ingenting til stappfulle tunge kofferter og toppboks.

En generell regel er vel å laste lavt.
Men så er dte vel forskjell på en K1200RS og en GS300 vil jeg tro?

Med GS300 med kanskje 40kg. bagasje og enda 100kg passasjer og 100 kg. fører, så snakker vi MINST dobling av vekt. Jeg vil tro dette går vesentlig ut over kjøreegenskapene.

Med tyngre sykkel, større motor, bedre dempere etc. vil jeg tro den forskjellen ikke er like merkbar. :)

Svar