Sakkle skrev: 29 mai 2020, 11:50
Canutus skrev: 29 mai 2020, 11:39
Syns det e litt skremmende hvor agressivt mange har reagert på Fb pga den videoen.
Vi aner ingenting om forhistorien, selv om det var oppgitt noe høy hastighet, så kan det også ha vært kjøring som tilsa at han måtte stoppes før han skadet andre. Prøvde man å ymte frempå med slikt fikk man som øyne gikk i spinn.
Om politiet ikke kan gjøre slikt hvis mc-folket ikke stopper /sikker av, så vil det bli lovløse tilstander, noe de fleste av oss ikke er tjent med.
Jeg er helt enig i det du skriver her. Vi vet bare hva vi ser i videoen, og vi ser kun en vinkel filmet fra avstand. Når det er sagt synes jeg likevel det vi ser i videoen ser alvorlig nok ut til å kreve en etterforskning, noe vi nå heldigvis får.
Politiet har vel, så vidt meg bekjent, lov til å bruke bilen som maktmiddel dersom det er tvingende nødvendig for å stanse en farlig situasjon.
Og de som tar til orde for vold mot Politiet, utlevering av navn på tjenestemennene etc. bør ta seg en bolle.
Jeg er helt enig med dere.
Jeg så tidlig hvordan moderatorer på flere facebooksider slettet filmen og kommentarer etter hvert som de kom, og har selv holdt et hyppig blikk på denne tråden her i forumet. Her har det heldigvis ikke vært nødvendig å gjøre grep.
Det er meg helt ubegripelig hvordan utenforstående uten noe som helst kunnskap om forhistorien kan lire av seg et voldsomt hat mot politiet KUN på grunnlag av denne filmen. Det har, så vidt jeg kan se, ennå ikke kommet fram noen som helst opplysninger i media om forhistorien. Vi ser avslutningen filmet fra et privat dashbordkamera, og filmen er dramatisk nok. Men det har foregått en del dramatikk også før motorsykkelen og politibilen fanges på dette kameraet. Vi aner fortsatt ikke hvor mange ganger politiet har forsøkt å stoppe ham FØR de klarte det. Vi aner heller ikke hvorfor de ville stoppe ham. For alt vi vet kan han ha stjålet sykkelen fra en av våre forummedlemmer..
Politiet prosederer IKKE slike saker i media, så dette kommer nok heller ikke fram i noen seriøse aviser. Jeg regner med at når saken kommer for retten vil opplysningene komme i media, det gjør nok også forhistorien.
NMCU var tidlig ute og forlangte pågripelsesmetoden etterforsket, og dette ble gjort. I første omgang av politiets eget organ.
Jeg vil ellers skryte av våre forummedlemmer, dere har holdt tilbake det verste og opptrådt langt mer dempet enn mange debattanter i diverse sosiale media.