Finnes der noen selvvask i Bærum som har kran med varmtvann og som tillater at man tar med bøtte. Sykkelen blir med ikke ren nok med høytrykk fra avstand.
Bor i leilighet og har derfor ingen annen mulighet til å vaske.
Selvvask med kran
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Re: Selvvask med kran
Jeg bor også i leilighet og har løst det med en trykksprøyte fra Biltema. Funker forbausende bra og du kommer til i alle kriker og kroker uten å ødelegge noe.
Takk for tips! 12 literen koster bare 299. Det er absolutt verdt et forsøk.niko skrev: 31 mai 2020, 08:30 Jeg bor også i leilighet og har løst det med en trykksprøyte fra Biltema. Funker forbausende bra og du kommer til i alle kriker og kroker uten å ødelegge noe.
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bøtte med såpevann og svamp og trykkanne med rent vann antar jeg? Ikke så dumt det egentlig.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Kjøp deg børster som du kommer til på trange steder med i forskjellig størrelse. En skikkelig skitten sykkel får man ikke helt ren kun med høytrykk og svamp kommer men ikke til med over alt. Parafin og et utvalg av børster bør gjøre susen. Jeg har aldri brukt varmt vann når jeg vasker sykkelen.
Husk at enkelte avfettinger helst ikke skal påføres varme paneler. Varmt vann og avfetting er ikke alltid bra. Spesielt ikke på plastdeler og motorblokker etc. Vanlig lakk takler det nok.
Husk at enkelte avfettinger helst ikke skal påføres varme paneler. Varmt vann og avfetting er ikke alltid bra. Spesielt ikke på plastdeler og motorblokker etc. Vanlig lakk takler det nok.
Er det ok å bruke WD-40 for å fjerne flekker på motorblokka (sort) som ikke går av med børster og såpevann?Bjerknez skrev: 31 mai 2020, 14:19 Kjøp deg børster som du kommer til på trange steder med i forskjellig størrelse. En skikkelig skitten sykkel får man ikke helt ren kun med høytrykk og svamp kommer men ikke til med over alt. Parafin og et utvalg av børster bør gjøre susen. Jeg har aldri brukt varmt vann når jeg vasker sykkelen.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Jepp. Og så litt parafin på bakhjul og kjede. Og en gammel oppvaskbørste. Blir så reint atteFredrikE24 skrev: 31 mai 2020, 14:06 Bøtte med såpevann og svamp og trykkanne med rent vann antar jeg? Ikke så dumt det egentlig.

- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Jeg har ikke utekran hos meg for øyeblikket. Hadde vært en god løsning for litt vasking!