Det vet jeg ikke... Men skulle jeg tippe vil jeg tro at filterne er sammenlignbare i funksjon og at forskjellen på formstøpte og ikke-formstøpte plugger ligger med i selve pluggen og ikke filteret. En formstøpt plugg er mer komfortabel og sperrer øregangen nesten 100%. Antar at ferdigkjøpte plugger ikke sperrer øregangen like godt? Men dette er jeg ikke sikker på.oivindg skrev: 31 mai 2020, 10:39Er det noe forskjell på hva disse filterne slipper gjennom av lyd (f.eks. tale) i forhold til ferdigkjøpte plugger med utbyttbare filtre?Sakkle skrev: 31 mai 2020, 02:12 Har formstøpte propper fra Hantek i Oslo. De var ikke billige men etter min mening absolutt verdt det. Det skal sies at jeg også er mye på konsert og bruker dem også til dette. Har kjøpt et 15db og et 20db filter. Bruker 15 på konserter og 20 til MC-kjøring. Du får også filter med mer demping om du skulle føle behov for det. De demper godt, er behagelige å ha på og lette å vaske.
Et annet poeng jeg har glemt å nevne er at filterne slipper igjennom luft, noe som gjør at man ikke får den "propp i øret" følelsen som man ofte gjør med andre propper.