Så jeg anbefaler alle å alltid kjøre med beskyttelse

Jeg ser Acerbis operer med S/M og L/XL i størrelser, hva skal man velge daxyvind skrev: 02 jun 2020, 00:01 Jeg var nettopp på jakt etter ny ryggskinne. Men siden jeg har tenkt å kjøre litt mer grus og skog/sti fremover så gikk jeg for en brynje. Level 2 beskyttelse på rygg, bryst, ribbein, skuldre, albuer/underarmer. Veldig komfortabel å ha på, utrolig nok.
Merket er Acerbis.
Jeg er nå en ganske voksen kar. 183cm, 100kg kanskje. Passa fint i den L/XL. Den sitter jo tett til kroppen, men ikke ukomfortabelt. Beskyttelsen er av den myke varianten som former seg etter kroppen når den blir varm.Nomade skrev:Jeg ser Acerbis operer med S/M og L/XL i størrelser, hva skal man velge daxyvind skrev: 02 jun 2020, 00:01 Jeg var nettopp på jakt etter ny ryggskinne. Men siden jeg har tenkt å kjøre litt mer grus og skog/sti fremover så gikk jeg for en brynje. Level 2 beskyttelse på rygg, bryst, ribbein, skuldre, albuer/underarmer. Veldig komfortabel å ha på, utrolig nok.
Merket er Acerbis.Jeg bruker ofte L i jakker/gensere og lignende, er 1,78 høy.
Jeg forstår det slik at L2 Evo er en forbedret versjon av L2. Sub4 er en annen (bedre) modell.45316 skrev: 02 jun 2020, 14:21 Ser ut som det har vært en endring i standarden EN1621?
Hvis man ser på forcefield pro sub4 og den i følge mcoslo oppdaterte forcefield pro L2 EVO, så har EVO dårligere score enn den andre. Eller er det sånn at oppdateringene har vært kosmetiske og gjort sikkerheten dårligere?
Eller er det en annen modell som heter kun Pro?
Er vel nettopp dette jeg tenker må mht fart og masse. Og ta en hammer med en hånd under en ryggskinne og slå representere kun litt trykk fra hammeren. Du må ta f.eks 200 kg vekter på ryggskinnen og slippe det ned på en hammer for å skjønne effekten. Og en 80 kg person blir fort mange kg masse i litt fart.FredrikE24 skrev: 02 jun 2020, 23:27 Du kan gjøre et forsøk. Dælje en hammer i noe hardt og du vil kunne se merker etter hammeren. Legg en plankebit over og gjenta forsøket. Da har du liksom spredt energien utover et større område. At du ser merker etter dette er lite trolig.
Hvis du ser på hva de faktisk tester for å få level 2 godkjenning så er det hvor mange kN (kilo Newton) med krefter som kommer gjennom. Kravet er gjennomsnittlig <9kN for level 2.kaiu skrev:Er vel nettopp dette jeg tenker må mht fart og masse. Og ta en hammer med en hånd under en ryggskinne og slå representere kun litt trykk fra hammeren. Du må ta f.eks 200 kg vekter på ryggskinnen og slippe det ned på en hammer for å skjønne effekten. Og en 80 kg person blir fort mange kg masse i litt fart.FredrikE24 skrev: 02 jun 2020, 23:27 Du kan gjøre et forsøk. Dælje en hammer i noe hardt og du vil kunne se merker etter hammeren. Legg en plankebit over og gjenta forsøket. Da har du liksom spredt energien utover et større område. At du ser merker etter dette er lite trolig.