Jeg har oppkjøring torsdag og ønsker å kjøpe mc for sesongen for å få mest mulig erfaring mens alt fortsatt er ferskt.
Problemet mitt er at jeg ikke finner et stort utvalg av A2 sykler i området og jeg vil gjerne prøvekjøre motorsykkelen før kjøp for å finne riktig match og dersom jeg har reist 7t med bil for å prøve en sykkel tror jeg sjangsen er stor for at jeg er mindre kritisk siden lysten på egen sykkel er stor.

Den sykkelen i området som jeg har sett på og skal avtale møte for å prøve er en Kawasaki z300 2015 mod gått 9000km. Problemet er at eieren ikke har servicehistorikk og jeg har lite mekanisk erfaring for å si om noe er bra eller dårlig. Når jeg spurte om 6000km service fortalte han at oljefilter og olje ble byttet 3000km og at han skal bytte olje og oljefilter når han får filteret i posten. Nye dekk har han satt på for 700km siden. Bremsevæske er ikke byttet. Prisen han vil ha er 48 000, men er åpen for bud.
Så, noen tips til hva jeg bør se etter evt kreve i prisavslag mtp at jeg må ha den på 12 000km service? Hvor stor risiko er et evt prisavslag verdt?(har ingen erfaring med verkstedpriser, men snakket med verksted som mente ca 2500kr for 12k service ++evt ting som ikke har blitt tatt når tidligere servicer skulle blitt tatt)
Og til slutt, er det bedre å bare kjøre et stykke, kjøpe en 2019 mod KTM 390 duke med servicehistorikk på stell for 50k?