Den Store KTM LC4 690-tråden
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Gammel tråd men jeg prøver.
Tok av clutch slave sylinder i dag for å ta en kikk egentlig. Bak der var det olje og den ser ut som om den kommer fra motoren. Presset inn stempel i slave men det kom ikke olje fra den. Ser kanskje ut som om det er si ringen i motoren som slipper igjennom litt. Er dette vanlig eller skal det være fritt for olje der? 15 mod duke 690.
Tok av clutch slave sylinder i dag for å ta en kikk egentlig. Bak der var det olje og den ser ut som om den kommer fra motoren. Presset inn stempel i slave men det kom ikke olje fra den. Ser kanskje ut som om det er si ringen i motoren som slipper igjennom litt. Er dette vanlig eller skal det være fritt for olje der? 15 mod duke 690.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Ringeklokke
- Innlegg: 8
- Registrert: 25 jul 2019, 20:53
- Motorsykkelen din: Husqvarna - Svartpilen - 701 - 2019
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Det var olje innenfor clutch-slaven på min splitter nye svartpilen 701, så jeg vil anta at det er normalt.
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Er nok helt normalt. Ser det står en pakning bak sylinderen, og den stanga på bildet ditt går jo midt inn i clutchen, som er badet i olje. Så lenge det bare er olje hadde jeg ikke vært bekymret.Josruu skrev: 21 mai 2020, 09:25 Gammel tråd men jeg prøver.
Tok av clutch slave sylinder i dag for å ta en kikk egentlig. Bak der var det olje og den ser ut som om den kommer fra motoren. Presset inn stempel i slave men det kom ikke olje fra den. Ser kanskje ut som om det er si ringen i motoren som slipper igjennom litt. Er dette vanlig eller skal det være fritt for olje der? 15 mod duke 690.
IMG_20200521_085301.jpgIMG_20200521_085258.jpg
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Heisann, ny på forumet her og oppfatter dette som en gammel tråd som er blitt litt " vekket til liv " igjen, såvidt det er hvertfall :)
Så da prøver jeg her, har kjøpt meg en Duke 690 R 2013 mod, sitter fullt EVO2 Kit på den inkl kam, så da regner jeg vel med at EVO Map også er lagt inn? og hvordan funker det i forhold til de 3 map programmene som sitter orginalt på sykkelen fra før, overskrives disse av EVO mappen eller blir den lagt inn på trinnene etter 1-3 av de 10 som kan velges der?
Anbefales det da også og ha DNA S2 Filter cover ?
Så da prøver jeg her, har kjøpt meg en Duke 690 R 2013 mod, sitter fullt EVO2 Kit på den inkl kam, så da regner jeg vel med at EVO Map også er lagt inn? og hvordan funker det i forhold til de 3 map programmene som sitter orginalt på sykkelen fra før, overskrives disse av EVO mappen eller blir den lagt inn på trinnene etter 1-3 av de 10 som kan velges der?
Anbefales det da også og ha DNA S2 Filter cover ?
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg tenker Snikendeugle har litt snøring på dette muligens?
(igjen... skulle ønske jeg kunne tagget han....)
(igjen... skulle ønske jeg kunne tagget han....)
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 12 jun 2020, 17:17
- Motorsykkelen din: Kawasaki
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hei. Vurderer en Duke 690 r, 2013 mod. Er ikke høye dama, 161cm på sokkelesten. Blir dette et problem på denne tror dere?
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hei og velkommen til oss her på MCsiden.nobikergirl1 skrev: 12 jun 2020, 17:23 Hei. Vurderer en Duke 690 r, 2013 mod. Er ikke høye dama, 161cm på sokkelesten. Blir dette et problem på denne tror dere?

Helt klart en artig sykkel du vurderer. Spesielt fintunede fullekeffktversjoner

Når det gjelder motorsykler og kroppslengden så er det ikke alltid det er avgjørende i seg selv. Det er beinlengden som det er mest viktig å vurdere. Og beinlengden kan variere ganske mye fra person til person med samme kroppslengde.
På denne nettsiden kan du legge inn personlige data som kroppshøyde og beinlengden: https://cycle-ergo.com/
Jeg fant fant modellen du vurderer og la inn kroppshøyden din. Så la siden inn det som de antakelig forventer som gjennomsnittlig beinlengde for de med denne kroppslengden. Men den kan være annerledes hos deg, til fordel eller ulempe med tanke på valg av denne sykkelen...:
De fleste KTM sykler er forøvrig kjent (beryktet?) for å ha forholdsvis høy salhøyde...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Map-switchen, som den heter, har ingen innvirkning på innsprøytingen. Det den gjør er at den justerer hvor aggressiv åpningen på spjeldhuset er i forhold til gassrulla. Du har "soft", "sport", og "standard". Soft er mykere, sport er kvassere, og standard er noenlunde midt i mellom.Nordnes skrev: 12 jun 2020, 15:23 Heisann, ny på forumet her og oppfatter dette som en gammel tråd som er blitt litt " vekket til liv " igjen, såvidt det er hvertfall :)
Så da prøver jeg her, har kjøpt meg en Duke 690 R 2013 mod, sitter fullt EVO2 Kit på den inkl kam, så da regner jeg vel med at EVO Map også er lagt inn? og hvordan funker det i forhold til de 3 map programmene som sitter orginalt på sykkelen fra før, overskrives disse av EVO mappen eller blir den lagt inn på trinnene etter 1-3 av de 10 som kan velges der?
Anbefales det da også og ha DNA S2 Filter cover ?
DNA S2 er ikke nødvendig for å ha EVO2, men kan gi enda litt mer effekt. Da må du mest sannsynlig ha power commander og få innsprøytinga tilpassa det nye filteret.
Som AJ sier, så er KTMer relativt høye, men føler illustrasjonen kan være litt misvisende. Bruker selv benlengde ca 28-29" og har kjørt både Duke og SMC-R. "Trikset" er bare slenge ene foten nedi bakken, mens den andre sitter godt på fothvileren. Da får du solid og trygg støtte på den foten som er nede.bikergirl1 skrev: 12 jun 2020, 17:23 Hei. Vurderer en Duke 690 r, 2013 mod. Er ikke høye dama, 161cm på sokkelesten. Blir dette et problem på denne tror dere?
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 08 jun 2020, 11:27
- Motorsykkelen din: 2013 KTM 990 SMR
- Bosted: Vestfold Tønsberg
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hei, Ny her på mcsiden, akkurat oppgradert fra ktm 690 SM til 990 2013 model. Jeg er 170, og jeg klarer med fint med en fot i bakken, som ikke er noe problem, som AJ skriver, de kan være høye, men så lenge du klarer med 1 fot i bakken, så er det ikke noe problem, men gjerne test en først, de er litt høye, men du kan få dempet den ned via temperne mener jeg? kanskje noen andre har erfaring her?
- -
-KTM 690 SM 2007
-KTM 990 SMR 2013
-KTM 690 SM 2007
-KTM 990 SMR 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Velkoommen hit og grattis med bra sykkelNordnes skrev: 12 jun 2020, 15:23 Heisann, ny på forumet her og oppfatter dette som en gammel tråd som er blitt litt " vekket til liv " igjen, såvidt det er hvertfall :)
Så da prøver jeg her, har kjøpt meg en Duke 690 R 2013 mod, sitter fullt EVO2 Kit på den inkl kam, så da regner jeg vel med at EVO Map også er lagt inn? og hvordan funker det i forhold til de 3 map programmene som sitter orginalt på sykkelen fra før, overskrives disse av EVO mappen eller blir den lagt inn på trinnene etter 1-3 av de 10 som kan velges der?
Anbefales det da også og ha DNA S2 Filter cover ?

EVO2-mappingen er i utgangspunktet å regne med som en del av "Evo 2 kittet", men det spørs om tidligere eier har kjøpt delene hver for seg og kanskje aldri vært hos en forhandler for å legge inn mappet. Det ville jeg bekreftet hos en KTM-forhandler i så fall.
Fullt EVO Kittet for modellen din skal innebære:
- Eksos helanlegg uten katalysator (Akrapovic)
- Bedre luftfilterboks
- Evo kam
Har du et bilde av sykkelen?

De map-innstillingene under setet på sykkelen er ikke map-velger i den forstand. Disse endrer kun litt på gassresponsen. Mappet som er underliggende på sykkelen er det samme for alle innstillingene.
Jeg vet ikke hvor stor gevinst det er å hente fra Evo-luftfilterboksen til DNA S2 filter-coveret, så det kan jeg ikke si noe om, men jeg synes det var et ypperlig produkt på min Duke 690 i hvert fall. Ser kult ut også

Jeg hadde EVO-mappet inne med følgende deler som utgjorde mitt "eget" Evo kit:
- Helanlegg (Leovince midpipe og Akra endepotte. Byttet senere til Akra helanlegg fra tidligere Duke-modellene)
- DNA S1 filter og DNA S2 cover
- Evo-kam
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Takk for svar 
Har fått vite fra første eier at denne ble bestilt ny i 2013 og var den første som kom til Norge, Spinning Wheel rigget denne opp med bl.a EVO2 kittet til race for eieren og ble stilt ut på MC Messen i Lillestrøm følgende Februar.
Ble da solgt videre i 2014 og hva som skjedde videre da er uvisst.
Nå er den hvertfall i mitt eie med ca 19 000 på telleren.
Beklager oppussingrotet i bakgrunn på bildene
Har fått vite fra første eier at denne ble bestilt ny i 2013 og var den første som kom til Norge, Spinning Wheel rigget denne opp med bl.a EVO2 kittet til race for eieren og ble stilt ut på MC Messen i Lillestrøm følgende Februar.
Ble da solgt videre i 2014 og hva som skjedde videre da er uvisst.
Nå er den hvertfall i mitt eie med ca 19 000 på telleren.
Beklager oppussingrotet i bakgrunn på bildene
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ser ut som om du har fått en velholdt "full pakke" der :)!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hei! Ny på forumet 

Så det var litt aktivitet så tenkte kanskje noen har et svar på et spørsmål jeg har.
Vet noen om det er noen forskjell på en ecu fra usa vs en europeisk? Av samme årstall. 2016 og oppover.
Så det var litt aktivitet så tenkte kanskje noen har et svar på et spørsmål jeg har.
Vet noen om det er noen forskjell på en ecu fra usa vs en europeisk? Av samme årstall. 2016 og oppover.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Velkommen hit : )nhilmen skrev: 23 jun 2020, 11:02 Hei! Ny på forumet
Så det var litt aktivitet så tenkte kanskje noen har et svar på et spørsmål jeg har.
Vet noen om det er noen forskjell på en ecu fra usa vs en europeisk? Av samme årstall. 2016 og oppover.
ECU-en er sikkert den samme (gjetning), men jeg vil tippe at map kan være noe annerledes, siden flere av KTM-syklene der kommer med en "Carbon canister" montert (i mangel på bedre ord), noe det ikke har vært på alle eu-modellene.
Usikker på om det burde ha noe å si for eventuell mapping uansett.
Folka på ktmforums.com har garantert bedre detaljkunnskap om dette.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
EU- og US-modeller bruker samme ECU (samme delenr), men har forskjellige maps. Mener å huske at på eldre modeller (de vi har innsyn i) så var mappingen lik, men du hadde allikevel EU- og US-versjon. Jeg vil tippe at det hadde med canisteren som snikendeugle nevner, som slik jeg har forstått det, samlet opp dunster fra bensintanken. På EU-syklene går dette ut en slange rett ut i friluft, mens det "over there" blir samlet i et kullfilter, av miljøhensyn. Dette filteret har noe elektronikk inni seg, så jeg vil anta at US-syklene er programmert til å styre eller overvåke filteret, og dersom det mangler vil du få en feilkode. Vet ihvertfall at man trenger en "dongle" for å fjerne filteret.nhilmen skrev: 23 jun 2020, 11:02 Hei! Ny på forumet
Så det var litt aktivitet så tenkte kanskje noen har et svar på et spørsmål jeg har.
Vet noen om det er noen forskjell på en ecu fra usa vs en europeisk? Av samme årstall. 2016 og oppover.