Poden kommer til å kjøre fort uansett, selv om han ikke får en R-sykkel. Har du selv glemt " det å være kalv"?
Så hvorfor ikke da anskaffe en sykkel, som er god på det? Det øker overlevelses prosenten hans.
Jeg berre sår en tanke...?
Helt enig i ditt valg at mc'n skal ligge i mellomsjiktet.
Som denne:
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=20339129" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er vel "off topic" eller..?
Jeg tok mc lappen 13 april 1973...
I 1973 var det lov å kjøre 125 ccm for 16 åringer og når vi ble 18, fikk vi atum. lov til å kjøre tung mc ( ingen hk. restriksjoner i de dagene).
(Var det egentlig rart at H2 ( Kawasaki 750) tok livet av mange i de dager? ..neppe).
Lappkostnaden var kr. 92,- alt ialt, hvis jeg ikke husker helt feil.

Men det var totalt "Tarzan" ...
Ingen organisert opplæring. Og alle lærte å kjøre ulovlig, og pugga ABC- boka på egenhånd.
Husker at Bilsakskyndig ikke tolererte at vi selv kjørte inn på parkeringsplassen til Bilsakkyndig ( Satans Vegvesen)..
(Det var ikke snakk om at "noen " kunne ta seg fri fra jobb og hjelpe deg.. dette var i søttiåret. Man jobba da, kontra nå hvor man kommer og går som, man vil.
Så vi alle kjørte nesten frem og trillet biken inn på parkeringsplasen.. helt idoti og "sleiperi", satt i system