margarita skrev: 06 jun 2020, 16:35
Hei :)
Ny medlem som held på å ta MC lappen no.
Bur på Voss, så her er det masse flotte turmuligheitar når lappen og sykkel er i boks.
Brukar forumet mest til å lesa andre sine erfaringar, og for å læra meir om modellar før det vert mc kjøp.
Velkommen til gards
Jeg mener at man bør kjøpe den sykkelen man liker best og synes ser best ut, uavhengig av hva andre mener. Jeg husker den aller første drømmesykkelen jeg ville slå kloa i lenge før jeg fikk MC lappen var en Suzuki Bandit 900 (den gamle modellen med rund lykt). Jeg aner ikke hvorfor, annet enn at jeg så en Youtube video av denne og likte det klassiske utseendet etc.
Den gang hadde jeg null erfaring og viste knapt opp ned på en motorsykkel. Ett par år etter fikk jeg ånden i meg og fikk endelig begynt på MC lappen. Bandit'en hang fortsatt i tenkene, men den hadde visst gått ut av produksjon og var en sykkel som ikke var så lett og få tak i, så jeg slo det fra meg. I steden endte jeg opp med en Yamaha XVS1200 som første sykkel
Jeg har vel egentlig aldri spurt andre om råde vedrørende valg av sykkel. Jeg har på en måte skapt min egen boble og forsvart valgene mine med nebb og klør, hver gang, noe de fleste sikkert har fått erfare
Så da lurer kanskje noen på om jeg har valgt "feil" sykkel noen gang eller om jeg ville gjort noe annerledes?
Helt ærlig så kan jeg ikke si jeg angrer på noe. Faktisk har jeg litt lyst til å eie en cruiser igjen etter 5 år på nakensykler.
Uansett hvilken sykkel du velger, så tror jeg neppe du vil bli missfornøyd. Bygg dine egne erfaringer og ikke hør så mye på hva andre mener vedrørende hvilken sykkel du bør velge.
Derimot kan man spøre om masse rundt sykkeltypen man har sett seg ut og eller har kjøpt vedrørende vedlikehold, bagasjeløsninger, diverse mods, effektanlegg, samt diskutere nedlenksvinkler, kjedesmøring, demperoppsett og fandens oldemor.
Velkommen skal du uansett være