Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 10:56
niko skrev: 18 jun 2020, 07:43
Vi lærere har tradisjonelt hatt stor frihet. Tidligere kunne lærerne gjøre stort sett som de ville utenom undervisning . Det er det stramma kraftig inn på og KS har ønska tilstedeværelse på skolen mellom 8 og 16. Det er vi kraftig mot selvfølgelig, og det resulterte i streik i 2014. De siste månedene har gitt oss gode forhandlingskort i så måte. Arbeidstidsforhandlinger framover blir spennende.
Har lærere 3mnd sommerferie, eller er dette bare en myte? (jeg bare spør...) :)
Er på vei inn i det yrket, og har fått høre av kolleger (og familie av kolleger) at det er ikke ferie, det er avspasering
Når det gjelder selve emnespørsmålet so vart eg satt i halvanna vekes karantene då Noreg stengde, som også vart forlenga etter litt høg temperatur og nedsatt allmenntilstand. Fekk telefon frå sjefen omlag veka etter stenging om at viss eg hadde lyst/moglegheit, så var det 100% ++ jobb til meg, noko som vanlegvis byrjar i midten av Juni. Hadde faktisk den nest-mest lønnsame månaden på over eit år no under Korona!
Får ikkje besøkt besteforeldra som var planlagt, og går glipp av ein god del av det sosiale med vener, men økonomisk er det nok ingenting å seie på! Har då også fått tid til å prøve meg på litt cider-produksjon som verkar lovande