Ja, da er man tilbake; igjen ganske redusert, merker jeg... :-)å .
Men håper på stor bedring de nærmeste dagene.
Uansett helsetilstand, det har vært en begivenhetsrik dag hvor man antakelig heller burde holdt sengen

.
Så store ord som "begivenhetsrik" må ses i lys av dette. Og jeg innser helt uproblematisk at det jeg synes er begivenhetsrik er omtrent som en bagatell å regne, og gjerne noe man gjøre nesten i blinde...
Men for meg var det en terskel jeg tråkket over i dag som jeg nærmest anså som uoverstigelig bare for noen dager siden.
Hadde nok ikke vært det for 20-30 år siden, men har kjent at jeg kvier meg mer mer for å gå løs på en jobb som jeg gjorde i dag.
Det er to ting som har bekymret meg de siste dagene med tanke på turen som jeg håper å kunne legge ut på til helgen.
1. Den plutselig oppståtte helsesituasjonen
2. Et framdrev på KTM'en, som viser mer slitasje enn jeg liker når jeg står foran en lengre tur.
Så hva gjør man når ingen verksteder har tid (eller lyst

) til å ta jobben. Noen gidder heller ikke svare på mail, for øvrig...
Jo, da går man i tenkeboksen, finner fram verktøyet man sjeldnere og sjeldnere bruker, nemlig den mentale terskelhøvelen.
Også tenkte jeg, etter å ha lest meg opp, fått tips her på forumet og andre utenlandske forum i tillegg til et par veldig informative YouTube videoer, at "hvor vanskelig kan det være, egentlig

" ?
Pippis "Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert"

var også en god moralsk rettesnor.
Så dermed byttet jeg likesågodt framdrevet på KTM'en og brukte faktisk ikke mer enn en halvannen time på jobben!
En jobb som gikk overraskende greit. Ingenting gikk galt, annet enn at oljedysa til Tutoroslangen løsnet. Men akkurat den jobben med å feste den igjen var en ikke-utfordring, siden jeg har gjort det en del ganger tidligere.
Det jeg brukte mest tid på var faktisk å få på plass bakhjulet igjen

!
Det enkleste, av alle ting

, var å ta av det gamle drevet og få det nye på plass! Ingen problemer i det hele tatt.
Mutteren til drevet ,løsnet også overraskende lett.
Heller ingen problemer med liten metallpinne og plastpakning på clutch slaven.
Jeg ble så perpleks under arbeidsoperasjonen at jeg kom i skade for å komme med et par gledesrop...

.
Så det jeg kan si etter denne, for mange en enkel arbeidsoperasjon, nå også framstår som ufarlig for en amatør som det jeg er.
Med dagens erfaring er jeg rimelig trygg på at jeg også kan gyve løs på bytte av hele drivlinja.
En fantastisk opplevelse, rett og slett

.
Og jeg er blitt enda mer venn med sykkelen, som altså viser seg langt mer servicevennlig på akkurat dette enn jeg hadde fryktet og i enkelte marerittaktige øyeblikk hadde sett for meg.
Litt mer mekanisk støy er det blitt i drivlinja, men det blir borte neste gang jeg bytter Ognibene støydempet drev.
Bakdrev og kjede er fortsatt i god stand kilometerene tatt i betraktning, ikke særlig slitt sideveis eller i lengden og kan fort gå 10-15K km. til, kanskje mer.
Testkjøring etter jobbutførelsen ga en ekstra god kjøreopplevelse i dag...
En fantastisk motorsykkel, mektig mekanisk magi

!
Og stolt som jeg er, fortjent eller ufortjent i forhold "bragden", tok jeg en serie bilder som følger her:
Tingmanikkekan2020 1.JPG
Tingmanikkekan2020 2.JPG
Tingmanikkekan2020 3.JPG
Tingmanikkekan2020 4.JPG
Tingmanikkekan2020 5.JPG
Tingmanikkekan2020 6.JPG
Tingmanikkekan2020 7.JPG
Tingmanikkekan2020 8.JPG
Tingmanikkekan2020 9.JPG
Tingmanikkekan2020 10.JPG
Tingmanikkekan2020 11.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.