Planlegger litt en MC tur i uke 28. Mulig avreise 3 eller 4.07, men kan bli mandag 6.07 også. Skal ha med mitt nye telt

Dette blir min første MC-tur. Reiser i utgangspunktet alene, men .....

Noen som er samme vei.
Har litt lyst til denne turen her.
Tror du ikke jeg klarer gamle strynefjellsvei med min RT a? Ta det med ro eller tror du den kanskje ikke er egnet?AJ skrev: 25 jun 2020, 11:48 Godt ruteforslag det der.
Numedal og Beitostølen, Valdresflye er sikre vinnere med flere mulige veivalg fra Rødberg til Beitostølen.
Samme med Gml. Strynefjellsvei, som er grusvei med varierende standard. Men det er du helt sikkert klar over. På denne veien er på sin plass, etter egen erfaring, å være spesielt obs! på bobiler...
I år vil det antakelig være ekstra mange av dem med uerfarne førere...
Uansett, godt tur.
ErikW skrev: 25 jun 2020, 12:28Tror du ikke jeg klarer gamle strynefjellsvei med min RT a? Ta det med ro eller tror du den kanskje ikke er egnet?AJ skrev: 25 jun 2020, 11:48 Godt ruteforslag det der.
Numedal og Beitostølen, Valdresflye er sikre vinnere med flere mulige veivalg fra Rødberg til Beitostølen.
Samme med Gml. Strynefjellsvei, som er grusvei med varierende standard. Men det er du helt sikkert klar over. På denne veien er på sin plass, etter egen erfaring, å være spesielt obs! på bobiler...
I år vil det antakelig være ekstra mange av dem med uerfarne førere...
Uansett, god tur.
Er det såpass trangt at det er vanskelig å møte bobiler der?
Det kommer til å gå helt fint så lenge man er kjent på forhånd med hvordan veien, at man kjører etter forholdene og egen kjøreerfaring og er veldig klar over bobilene.ErikW skrev: 25 jun 2020, 12:28 Tror du ikke jeg klarer gamle strynefjellsvei med min RT a? Ta det med ro eller tror du den kanskje ikke er egnet?
Er det såpass trangt at det er vanskelig å møte bobiler der?
haakeik skrev: 25 jun 2020, 15:43 Jeg ville kjørt igjennom Fagernes , mot Øvre Årdal. Der ville jeg kjørt Tindeveien og Sognefjellet til Lom, i stedet for Valdresflya. Mye mer spennede veier og finere natur. Eventuelt ta det på tilbaketur.
https://www.google.com/maps/dir/R%C3%B8 ... 376901!3e0
Takk, det var et bra forslaghaakeik skrev: 25 jun 2020, 15:43 Jeg ville kjørt igjennom Fagernes , mot Øvre Årdal. Der ville jeg kjørt Tindeveien og Sognefjellet til Lom, i stedet for Valdresflya. Mye mer spennede veier og finere natur. Eventuelt ta det på tilbaketur.
https://www.google.com/maps/dir/R%C3%B8 ... 376901!3e0
Ikke mye tuneller på den strekninga. Men du skal vel tilbake igjen også, dumt å kjøre samme ruta begge veierErikW skrev: 25 jun 2020, 17:30
Takk, det var et bra forslagHvordan er den ruta med hensyn de mørkeste tuneller
liker ikke de dessverre
Sant, men har da 2 muligheter
Godt observert, og det er absolutt riktig. Man får en helt annen opplevelse av å kjøre ruta motsatt veiErikW skrev: 27 jun 2020, 22:55Sant, men har da 2 mulighetermen tidligere skrev du at tur/retur ikke var "samme" vei
![]()
Tja, det er vel ikke så mange måter å gjøre dette på tror jeg. Kjølebag som du nevner med fryseelementer i funker nok bra. Har man plass nok får man til det meste. Har du 12V uttak på sykkelen kan du også klinke inn et lite kjøleskap.ErikW skrev: 29 jun 2020, 09:29 Hei igjen
Hvordan gjør dere det med kjøling av mat/pålegg. Tenkte selv en liten kjølebag og fryse ned etpar flasker.