Fylkesvei 889 fra Kokelv til Havøysund er en av de nasjonale turistveiene, og det ikke uten grunn. De som ikke tar denne avstikkeren når de først er på Nordkapptur gjør noe dumt.
Med utsikt ned mot Snefjord

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding. Ja, det er en vindmøllepark over Havøysund og den har vært der noen år.45316 skrev:Som alltid herlige bilder og beskrivelse. Men husker jeg riktig at det skal eller allerede er etablert et vindkraft industrifelt i Havøysund?
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Veldig bra oppmøte, må jeg siJompa skrev: 13 jun 2020, 21:38 Det var godt oppmøte på årsmøtet, 2/3 av medlemmene var tilstede. Nå må jeg innrømme at jeg var litt utenfor comfort sonen på en benk ved Shell, uansett var det trivelig å treffes.
Om vi bare er 3 så er det nå den siste 3djedelen som skal kjekke seg , Havøysund veien har vært flott- men guttan som var der sist helg mente at der dem holder på med rassikring så var det sist lørdag helt for J..... og en lurt på om man eventuell skulle droppe å ringe bilberging om noe gikk galt - og heller ringe redningskøta.Ketil skrev: 12 jun 2020, 22:33 Da har jeg slått leir ved Snefjord som er ca 20 km før Havøysund. Nydelig kjøredag i vakkert vær og vakker natur. Ble også en stopp i Alta hvor @Jompa var så snill og stilte opp i lunsjpausen sin for å møte meg. Mc-sidens lokallag i Finnmark har nå avholdt årsmøte![]()
Fylkesvei 889 fra Kokelv til Havøysund er en av de nasjonale turistveiene, og det ikke uten grunn. De som ikke tar denne avstikkeren når de først er på Nordkapptur gjør noe dumt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hei! Dette er slik BMW har montert sin GPS, tror den har vært plassert slik siden BMW begynte å levere GS med originalmontert GPS.Kråka skrev: 11 jul 2020, 23:33 Hvordan flyttes gps modulen bak TFT display? Er dette en omfattende jobb /løses det greit med kabling uten jalla kobling?
Takk,takkrolf-arne skrev: 11 jul 2020, 23:54Om vi bare er 3 så er det nå den siste 3djedelen som skal kjekke seg , Havøysund veien har vært flott- men guttan som var der sist helg mente at der dem holder på med rassikring så var det sist lørdag helt for J..... og en lurt på om man eventuell skulle droppe å ringe bilberging om noe gikk galt - og heller ringe redningskøta.Ketil skrev: 12 jun 2020, 22:33 Da har jeg slått leir ved Snefjord som er ca 20 km før Havøysund. Nydelig kjøredag i vakkert vær og vakker natur. Ble også en stopp i Alta hvor @Jompa var så snill og stilte opp i lunsjpausen sin for å møte meg. Mc-sidens lokallag i Finnmark har nå avholdt årsmøte![]()
Sent from my iPhone using TapatalkVar vist fine forhold for båt på veien
![]()
Men denne veien er et særstykke med tanke på natur og muligheter for den som er en farende fant..
Vinmølle anlegget er under revisjon- fornyelse - de gamle har gjort sin jobb og man har valgt å erstatte de ca 16 - med 9 som gir samme effekt som de som taes ned-- Et viktig moment for at vi har akseptert denne "parken" lett er at det gir oss ei ekstra sikkerhet når linjer på innlandet har feil. For noen år siden kunne vi , både Havøysund og Nordkapp leve nesten ei uke på den krafta og det vi får fra egen vannkraft , normalt uten vindkrafta så ville Havøysund vært så godt som uten strøm og vi ville hatt sone utkobling.
Så for oss er det et nødvendig onde - som kommer oss tilgode og eies av oss lokalt.![]()
Fine bilder og joda AJ - vi skal nok klare å bli flere enn 3 fra det høye nord.![]()