På forhånd, takk for svar!

Er det fordi du har prøvd alle andre merker og har bygget erfaringer over tid, eller er det fordi du er veldig fornøyd med Rukka og har bestemt deg for at det er det du vil satse på?Olav K skrev: 14 jul 2020, 10:02 Jeg deler MC bekledning inn i tre typer.
Klim, Rukka, og røkla (de andre)
Klim har desidert best luftemuligheter, og Rukka har en "varmere" løsning på krave i halsen og mansjetter nede på armene. Men det går på bekostning av lufting.
Hva man velger... opp til hver enkelt.
Jeg kjører mest med Rukka'en her til lands.
Joda, min erfaring så langt er også at Klim er bra saker. Har selv hatt Klim. Men jeg har også erfart at enkelte billigmerker er veldig gode til prisen. Den dressen jeg har nå holder all vann ute. Dette fikk jeg erfart i fjor sommer etter tre timer i øsende regnvær. Bakdelen er at den ikke har veldig gode luftemuligheter. Men fordelen er at den er varmere enn klim dressen.Rha skrev: 14 jul 2020, 17:24 Har prøvd flere merker og jeg kan støtte det Olav K skrev. Goretex=tørr, dryway til jofoma= tja sånn sirka.
Har da prøvd bullfighter og den holder en skur, jofoma og harlvorsens holder noe lengre. Richa regndress holder deg tørr fra det på utsiden, men blir helt steamet fra innsiden. Rukka og Klim=tørr.
Klart alt fungerer ikke med feil behandling, men med riktig kan det dårlige bli noe bedre.
Artig at du nevner Cruiser.ejs skrev: 14 jul 2020, 22:32 Cruiser (merket til de som startet MCsiden) + en engelsk dress som jeg ikke husker navnet på. for meg virker dressene i ca 4 sesonger før de begynner å lekke inn vann i albue og i skrittet.
Dainese er veldig bra så du blir helt sikkert fornøydJacco skrev: 14 jul 2020, 22:17 Takk for gode svar! Ser at Rukka og Klim kommer best ut av de fleste diskusjoner, men valget falt likevel på Dainese denne gangen. Jeg likte måten den er bygd opp på og den ser veldig bra ut samtidig. Spent på hvordan den fungerer i praksis. Ikke utenkelig at jeg kommer til å prøve Rukka eller Klim senere.
Denne kjøpte jeg. Et kupp til prisen spør du meg.ejs skrev: 14 jul 2020, 22:32 Har alltid hatt billigmerker. Har kjørt 40 mil i regnvær iført Bullfighter dress . Kom frem tørr....
De andre dressene har også holdt meg tørr.
Jofama, Artech, Roleff, Cruiser (merket til de som startet MCsiden) + en engelsk dress som jeg ikke husker navnet på. for meg virker dressene i ca 4 sesonger før de begynner å lekke inn vann i albue og i skrittet.
Min statestikk siden 1999. Er på min hjelm nr 5&6 også siden 1999. Begynte å kjøre MC igjen i 40års krisa.![]()
Denne har ventilasjonsåpninger i jakka iflg. Sharkspeed. Stemmer dette?Bjerknez skrev: 15 jul 2020, 08:30 Denne kjøpte jeg. Et kupp til prisen spør du meg.
https://sharkspeed.no/furysuit
Det er to luftelommer på lårene på buksen. På jakken er jeg usikker. Har ikke utforsket den så veldigAJ skrev: 15 jul 2020, 09:06Denne har ventilasjonsåpninger i jakka iflg. Sharkspeed. Stemmer dette?Bjerknez skrev: 15 jul 2020, 08:30 Denne kjøpte jeg. Et kupp til prisen spør du meg.
https://sharkspeed.no/furysuit
Hva med buksa, har den slike åpninger? Ser sånn ut på bildene, men står ingenting om det på Sharkspeedsiden...
Ut fra det du har skrevet om dine erfaringer med denne dressen, kjenner jeg at det faktisk klør litt i kjøpefingeren....