..helt enig, skjønner ikke hvorfor de ikke gjør detKjellrf skrev:Burde vært fylt med god, gammeldags olje grus istedenfor vanlig grus, mange steder. Er jo ofte de samme svingene som fylles med grus hvert år.

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk
..helt enig, skjønner ikke hvorfor de ikke gjør detKjellrf skrev:Burde vært fylt med god, gammeldags olje grus istedenfor vanlig grus, mange steder. Er jo ofte de samme svingene som fylles med grus hvert år.
Har vel antagelig noe med miljø å gjøre? Er jo ikke lov å helle ut olje noe sted utenom miljøstasjon... Men så er jo asfalt 90% olje, så kanskje ikke.joerne skrev: 16 jul 2020, 00:58..helt enig, skjønner ikke hvorfor de ikke gjør detKjellrf skrev:Burde vært fylt med god, gammeldags olje grus istedenfor vanlig grus, mange steder. Er jo ofte de samme svingene som fylles med grus hvert år.
Sent fra min SM-G986B via Tapatalk
?Sakkle skrev: ... Men så er jo asfalt 90% olje, så kanskje ikke.
Dét hadde blitt salig glatt med så stor oljeprosent. Tallet er nok invers med knappe 5% olje/bitumen som bindemiddel og overveldende mengder stein. Kilde: https://www.vegvesen.no/fag/teknologi/v ... ler/asfaltSakkle skrev: 16 jul 2020, 21:38Har vel antagelig noe med miljø å gjøre? Er jo ikke lov å helle ut olje noe sted utenom miljøstasjon... Men så er jo asfalt 90% olje, så kanskje ikke.joerne skrev: 16 jul 2020, 00:58..helt enig, skjønner ikke hvorfor de ikke gjør detKjellrf skrev:Burde vært fylt med god, gammeldags olje grus istedenfor vanlig grus, mange steder. Er jo ofte de samme svingene som fylles med grus hvert år.
Sent fra min SM-G986B via Tapatalk![]()
La meg presisere at jeg ikke snekrer asfalt til daglig... husker bare figuren fra skolen hvor man helte råolje inn på toppen og det kom ut "asfalt" (bitumen?) i bånn.Lauri skrev: 17 jul 2020, 11:57Dét hadde blitt salig glatt med så stor oljeprosent. Tallet er nok invers med knappe 5% olje/bitumen som bindemiddel og overveldende mengder stein. Kilde: https://www.vegvesen.no/fag/teknologi/v ... ler/asfaltSakkle skrev: 16 jul 2020, 21:38Har vel antagelig noe med miljø å gjøre? Er jo ikke lov å helle ut olje noe sted utenom miljøstasjon... Men så er jo asfalt 90% olje, så kanskje ikke.joerne skrev: 16 jul 2020, 00:58..helt enig, skjønner ikke hvorfor de ikke gjør detKjellrf skrev:Burde vært fylt med god, gammeldags olje grus istedenfor vanlig grus, mange steder. Er jo ofte de samme svingene som fylles med grus hvert år.
Mellom 5 og 10% bitumen blir brukt i asfalt vi ser på veiene. En høyere andel på spesiell asfalt som feks kan benyttes på broer.Lauri skrev:Dét hadde blitt salig glatt med så stor oljeprosent. Tallet er nok invers med knappe 5% olje/bitumen som bindemiddel og overveldende mengder stein. Kilde: https://www.vegvesen.no/fag/teknologi/v ... ler/asfaltSakkle skrev: 16 jul 2020, 21:38Har vel antagelig noe med miljø å gjøre? Er jo ikke lov å helle ut olje noe sted utenom miljøstasjon... Men så er jo asfalt 90% olje, så kanskje ikke.joerne skrev: 16 jul 2020, 00:58..helt enig, skjønner ikke hvorfor de ikke gjør detKjellrf skrev:Burde vært fylt med god, gammeldags olje grus istedenfor vanlig grus, mange steder. Er jo ofte de samme svingene som fylles med grus hvert år.
Ifølge politiet satt det to personer på motorsykkelen. Det er ikke kjent hvor mange som satt i bilen. Det er en front mot front-ulykke. Ambulansepersonell og lege jobber på stedet, og en person er sendt til Ullevål Sykehus.Sakkle skrev: 23 jul 2020, 19:24 To alvorlig skadd etter front mot front mellom MC og bil i Oslo.
Ser for meg (kun basert på det ene bilde) ut som bilen har brutt vikeplikten, men det står kun at sykkelen holdt høy fart. Typisk måte å omtale MC-ulykker på med andre ord.
https://www.aftenposten.no/osloby/i/mRX ... lig-skadet
Ja, de sier så... kjipt er det uansett med alvorlige personskader. Men for meg ser ser det ut som det ikke er en ren front mot front. Bilen har skade på høyre side foran og står slik plassert at det er naturlig å anta at bilføreren foretok et venstresving gjennom motgående kjørefelt. Da har man vikeplikt for møtende trafikk. Fører av bilen, muligens med bakgrunn i høy fart på sykkelen, har feilberegnet luken og kjørt for tidlig. Evt. ikke sett sykkelen i det hele tatt.SilverSmurfer skrev: 23 jul 2020, 20:47 Det er en front mot front-ulykke. Ambulansepersonell og lege jobber på stedet, og en person er sendt til Ullevål Sykehus.
Ja. Også i politiet dessverre. Har en kamerat som inn til nylig kjørte Porsche. Han har blitt stoppet ikke mindre en 3 ganger bare på grunn av lyden (standard, lovlig eksos) når han drar på ut av et kryss eller rundkjøring. Ikke fått bot noen av gangene, men har måttet forklare at selv om det høres ut som om han kjører i hundre på 4. gir ligger han bare i 50 på 2. gir.Grendel skrev: 23 jul 2020, 22:54 "Høy fart"....
I Aftenposten var det intervju med en dom hadde hørt et brøl fra en MC og tolket det dermed at MC hadde høy fart. Det er litt for vanlige at motorkjøretøyer som sier brom kjører fort. Det er en holding som ikke er ny. Dessverre.
Men det er en seiglivet myte...
8-/
Slett ikke uenig.kjellv skrev: 23 jul 2020, 23:13 Ta alltid avisers reportasjer med ei stor klype salt i slike tilfeller.
Journalisters øyeblikkskonklusjoner er aldri noe man skal stole på.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk