Erling skrev:AJ skrev:Var innom et annet MC-forum i dag og leste en post hvor brukeren faktisk spurte om messa i Porsgrunn "var rævva"
Det hadde han nemlig hørt...
Svaret han fikk fra en annen bruker på samme forum var at messa "var egentlig bare en stor gymsal full av motorsykler."
Hallo?
Messa ble arrangert i en tennishall (="gymsal") av en entusiastisk lokal MC-klubb og ikke en kommersiell messearrangør!
I rettferdighetens så skrev samme brukeren at messa "var absolutt ikke ræva, men den var ikke på nivå med Lillestrøm/Gøteborg-messene." Men
så store forventninger hadde han vel ikke, håper jeg...
Jeg synes
ikke det passer seg med å spørre åpent i et forum om messa "var rævva". Synes det sier en del om avsenderen og holdningen som ligger i bunn overfor entusiastiske arrangører som folkene i Brevik MC.
Jeg har gått litt og "grunna" over ditt ovennevte innlegg ( sterkt "sakset") AJ
Jeg også kan bli provosert av uttryk som "bare ræva" osv.
Men hvis man ser på det med ørlite mere objektive øyne til forfatter av "bare ræva", ser jeg noe mer, som du ikke nevner i ditt bortimot rødglødende forsvarstale AJ.
( ett engsjementet som jeg kjenner igjen fra Cruiser, da du forsvarte nettbutikken Cruiser i fjor ... hmmm, den glemmer jeg ikke så fort AJ)
…. men tilbake til saken.
Jeg mener at "messa" i Prosgrunn, burde a tonet markedsføringa ned til de den var, eller bedre, forklart folk hva den var.
Siden den ikke var på størrelse som Lillestrøm eller Gøteborg , skulle arrangør ha påpekt dette tydligere.
I stedet latet de som ingenting og publikum strømmet til , med sine forventninger til å møte ett nytt show lik Lillestrøm i fjor.
Det er klart at da blir folk skuffet, og noen går så lagt som å kalle det ”bare ræva”
Det finns faktiskt markdedsføringslover, som skal hjelpe arrangør mot å begå slike ..tja, blundere vil jeg kalle det.
Vel vel.. AJ, det var deilig å få dette ut.. det gjorde godt.
Bra det gjorde godt, da...
Erling skrev:( ett engsjementet som jeg kjenner igjen fra Cruiser, da du forsvarte nettbutikken Cruiser i fjor ... hmmm, den glemmer jeg ikke så fort AJ)
Stusser litt på dette jeg, da...
"forsvarte nettbutikken"...? 
Mot hva da?

Og hva har det med denne messa å gjøre?
Fireman som drev Cruiser svarte på spørsmålene som jeg ikke hadde svar på siden jeg aldri har hatt noe med Cruiser å gjøre
Så til min "rødglødende forsvarstale":
Ja, jeg ble mektig irritert da jeg leste messa "var rævva" på det andre forumet. Det
går an å være litt mer diplomatisk i språkbruken og heller være litt avventende og høre saken fra flere sider, vente med å høre hva flere mener og kikke på bilder fra messa osv. osv..
Heldigvis, vil jeg si, ble det "balanse i regnskapet" om messa på MC-forumet og da er nok alle rimelig fornøyd - også Brevik MC som helt sikkert brukte
mye tid og gode krefter på å arrangere en fullgod MC-messe selv om den selvfølgelig hadde mulighet til å nå opp til samme nivå MC-messene i Göteborg og Lillestrøm.
Nevner bare til slutt at dette er den største MC-messa her i landet i år selv om den ikke nådde opp til Varemessestandarden. Men det burde vel de fleste skjønne siden arrangementet fant sted i en tennishall...

Nå husker ikke jeg hvordan messa ble markedsført, men
ble den markedsført som årets største MC-Messe og det viser seg at den
er det så må man vel kunne si at markedsføringen er riktig, vil jeg tro?