Bjerknez skrev: 31 jul 2020, 19:29
Er du usikker og "vinglete" så taler ikke det til din fordel. Sensor ser dette veldig lett. Faktisk kan hvilken som helst erfaren motorsyklist se lang vei når noen er usikre i trafikken. Vis at du behersker sykkeln. Mitt inntrykk er at sensorer ikke liker passive førere. Type ligge under fartsgrensen for å helgardere seg for ikke gjøre feil etc.
Kjør som vanlig. Ligg gjerne 5km/t over fartsgrensen. Det viser at du har litt kontrol og på en måte ønsker og presse grensene litt, uten at dette gir noen bøter etc.
Lykke til :)
Ja nettopp, jeg spurte kjørelærer om det også faktisk, om jeg kjører i 53-55 i 50 sonen osv, og han sa det er ikke det som er viktig, sensor ser ikke ditt spidometer heller, så han kan ikke si du kjørte 53. Det viktikste er å kjøre sakte der du må kjøre sakte som gjennom gårstun osv.. Vi kjørte igjennom gårstun med fartsgrense 50 og jeg kjørte 40 fordi det var litt uoversiktlig, og kjørelærer spurte etterpå hva jeg tenkte om fart igjennom der, og da sa jeg at jeg sakka farten litt for det føltes ikke riktig å kjøre i 50 der, og da sa han bra, men han ville gått ned til 30, og om jeg hadde kjørt 50 igjennom med sensor kunne jeg strøket, selvom fartsgrense er 50. Det er ikke super uoversiktlig, men nok til at man ikke tar sjangser i sånn område.
Bedre å kjøre 5 over litt enn å konstant ligge i 70-75 i 80 sona
Og tusen takk for lykkeønskninger! Om jeg består kommer det bilder