Her som andre plasser gjelder det å danne seg et helhetlig bilde - det jeg ser er at det er et lysregulert kryss , skundært at det er 40 sone og forkjørsvei. Og joda bilen har vikeplikt - men gav MC-en han en mulighet til å overholde denne ? (Har tidligere beskrevet en episode hvor sykkelen kom som skutt ut bak de bilene jeg tok hensyn til, så har opplevd det å ikke bli levnet en sjangse)erik m skrev: 28 jul 2020, 15:07 Dødsulykken i Bygdø Alle.
Vel -helt klart at bilen som svingte til venstre hadde vikeplikt.
Når den ene på mc også ble kastet 20 meter gjennom luften, må farten ha vært ekstrem - i 40-sona. Det framgår også klart av skadene på bilen ikke minst. Og da kan sykkelen ha vært langt unna når bilen begynte å svinge. så det ut for bilfører som en lang strekke foran uten trafikk, kan han, som altfor mange gjør - ha dropept å blinke, og mc-fører ha sett en lang strekke med mulighet for å teste aksellelerasjon.
Vel, det er min tolkning av vitneutsagn og særlig bilder.
mc-ulykke.jpg
Er det så enkelt at sykkelisten og bilen bare hadde en for liten tanke i hodet - nå over før det ble rødt ??? Lyskryss kan være farlige om man stresser....
Vi har en tråd som spør om farta kan berge deg, men det er vel helst at den setter deg flere hakk opp i risikosonen.
Og Erik - mitt innlegg er ikke rettet spesiellt mot deg - måtte bare ha noe å linke mot.