AJ Arena...
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
6 gir under 70? Hva skjer egentlig da? Rister og uffer motoren seg? Jeg cruiser på 6. Giret ned i 30km/t. Da går den på tomgang..
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Sjette gir under 70 med litt pådrag på stor twin så rister og banker hele greia 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
"Rister og uffer motoren seg" under 70?FredrikE24 skrev: 06 aug 2020, 23:16 6 gir under 70? Hva skjer egentlig da? Rister og uffer motoren seg? Jeg cruiser på 6. Giret ned i 30km/t. Da går den på tomgang..
Egentlig ikke, men en merker jo at dette ikke er trivselsområdet rent turtallsmessig.
Så da er det egentlig veldig greit å bare quickshifte ned til 5 giret...

Og da trives 1290'en utmerket.
Så skal man også huske at KTM 1290 er en 1301 kubikk V twin; mao. 650 kubikk i hver sylinder. Dette gir naturligvis en annen motorgange enn en rekkefirer...
Å kjøre en så effektsterk sykkel som KTM 1290 som en femgiret sykkel med de fartsgrensene vi har i Norge går helt fint.
Bonusen er lavt forbruk, helt ned mot 0,40 på mila.
Tror ikke det er mange andre 1300 kubikkere som greier det samme...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Flattop
- Innlegg: 415
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Hadde en rundtur på 2175 km i sommer.
Med snittforbruk på 0.45.
Men så er min på bare 1200 kubikk da.
Med snittforbruk på 0.45.
Men så er min på bare 1200 kubikk da.
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Har samme erfaring med min crf1000. Liker seg dårlig i 6. gir under 70.AJ skrev: 06 aug 2020, 23:28"Rister og uffer motoren seg" under 70?FredrikE24 skrev: 06 aug 2020, 23:16 6 gir under 70? Hva skjer egentlig da? Rister og uffer motoren seg? Jeg cruiser på 6. Giret ned i 30km/t. Da går den på tomgang..
Egentlig ikke, men en merker jo at dette ikke er trivselsområdet rent turtallsmessig.
Så da er det egentlig veldig greit å bare quickshifte ned til 5 giret....
Og da trives 1290'en utmerket.
Så skal man også huske at KTM 1290 er en 1301 kubikk V twin; mao. 650 kubikk i hver sylinder. Dette gir naturligvis en annen motorgange enn en rekkefirer...
Å kjøre en så effektsterk sykkel som KTM 1290 som en femgiret sykkel med de fartsgrensene vi har i Norge går helt fint.
Bonusen er lavt forbruk, helt ned mot 0,40 på mila.
Tror ikke det er mange andre 1300 kubikkere som greier det samme...
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Jeg liker nå og brenne av litt suppe jeg da. Ligger på 0.6 på mila. Fyller med et smil hver gang uansett.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Forbrukstallene er slett ikke det viktigste når det gjelder KTM 1290 Super Adventure.Bjerknez skrev: 07 aug 2020, 09:01 Jeg liker nå og brenne av litt suppe jeg da. Ligger på 0.6 på mila. Fyller med et smil hver gang uansett.
Men en hyggelig bonus er det absolutt

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Husker cruiseren jeg hadde også. Den brukte mellom 0.40-0.45 på langkjøring. Det var også en 1300. Men på langt nær de samme kreftene som i din selvsagt, selv om momentet nok var ganske likt...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Yamahacruiseren har faktisk 3 kubikkcm. større motor, 1304 mot KTMs 1301.
Men den veier betydelig mer og har godt under halvparten antall HK og dreiemomentet er 111 Nm, om jeg ikke husker feil, mens 1290'en har 140 Nm.
Men momentet oppleves nok ganske brutalt på cruiseren siden det mest sannsynlig er på topp av momentkurven på lavere turtall enn KTM motoren.
Men den veier betydelig mer og har godt under halvparten antall HK og dreiemomentet er 111 Nm, om jeg ikke husker feil, mens 1290'en har 140 Nm.
Men momentet oppleves nok ganske brutalt på cruiseren siden det mest sannsynlig er på topp av momentkurven på lavere turtall enn KTM motoren.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Ja, cruiseren jeg hadde hadde faktisk litt "sjel" synes jeg. Lyden var upåklagelig og nærmest vanedannende, momentet var der HELE tiden og jeg husker jeg satt veldig godt på den, spesielt når jeg la en stor bag på tvers over salen som jeg kunne hvile ryggen på. Helt fantastisk.AJ skrev: 07 aug 2020, 09:35 Yamahacruiseren har faktisk 3 kubikkcm. større motor, 1304 mot KTMs 1301.
Men den veier betydelig mer og har godt under halvparten antall HK og dreiemomentet er 111 Nm, om jeg ikke husker feil, mens 1290'en har 140 Nm.
Men momentet oppleves nok ganske brutalt på cruiseren siden det mest sannsynlig er på topp av momentkurven på lavere turtall enn KTM motoren.
På den annen side så var den også full av vibrasjoner (i forhold til bimmern og langt mindre vibrasjoner enn en harley av samme type som jeg prøvde), girkassen var skikkelig "klunk klunk" og alt var på en måte mye "grovere". Bremsene var feks. heller ikke bra i forhold til hva jeg er vant med i dag.
Men du store jeg hadde det gøy på denne også! Men noen banesykkel er det definitift ikke. Der andre svingte seg rundt i fjellheimen lett som igenting satt jeg med blå knoker og stive lår og gjorde mitt beste for å ikke drite meg skikkelig ut

- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
AJ Arena... Som ny igjen!
Moment er vel målt på veiva, så utveksling vil vel ha en del å si også? Er det samme utveksling på første gir på cruiseren og 1290en?
Ofte glemt når man sammenligner moment på fossilbil mot elbil, og som gjør at elbiler ser mye sprekere ut enn fossilbiler.
Ofte glemt når man sammenligner moment på fossilbil mot elbil, og som gjør at elbiler ser mye sprekere ut enn fossilbiler.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Husker jeg rett så hadde nok cruiseren like godt bunndrag som KTM superduke, men problemet er at gleden er veldig kortvarig. Ingen problem å få hjulspinn ved kun gasspådrag på litt fuktig asfalt.
Uten sammenligning forøvrig. KTM'en hadde kjørt i ring rundt meg.
Uten sammenligning forøvrig. KTM'en hadde kjørt i ring rundt meg.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Da har jeg vært og prøvekjørt en pent brukt og lite kjørt BMW, som står til salgs hos Hadeland MC.
- Ja, denne må du prøvekjøre, foreslo mekaniker Reimar da jeg avslørte hvilken sykkel jeg var interessert i å kikke nærmere på etter at han fikk et par sjanser til å gjette hvilken jeg tenkte på.
- Den gule Guzzi'en, vel?, var første gjetning. Kunne vært Stone modellen han refererte til. Men nei, denne gangen var det Bimmer'n de nylig hadde fått inn og hvor eieren dro videre med en ny Guzzi
.
Ingen prøvekjøring av Guzzi i dag, altså. Og heller ikke BMW GS/A...
Men en nett liten Bimmer, ferdig turrigget og som ellers så og kjentes helt strøken ut.
Og jeg må si denne overrasket!
Silkemyk motor, en rekketoer, en like silkemyk og rykkfri drivlinje. God sal, lav sittehøyde og meget behagelig kjørestilling.
Også gikk sykkkelen jammen godt også. En sprek snerten liten sak til 100 tusenlapper, pris justert i forhold til 20K service som må tas på BMW verksted.
Første gang jeg har kjørt denne modellen og det meste stemte sånn med en gang omtrent.
Bortsett fra to ting: låvedørvindskjermen må plukkes av og åpningene for å slippe ut varmen fra motoren er klønete plassert akkurat der man har knærne når sykkelen kjøres.
Selv på den korte turen på ca. en mil ble varmen herfra såpass plagsom at den faktisk øedla litt av den sjarmerende kjøregleden.
Fikk nesten lyst til å handle der og da, men greide likevel fint å helle nok kaldt vann i blodet til å la være.
Men en skikkelig artig og faktisk også potent sykkel er dette så absolutt.
Faktisk likte jeg bedre å kjøe denne enn Honda VFR 800 X-runner, som jeg prøvde samme sted for et år siden.
Her noen bilder:
Enkel og funksjonell instrumentering. Forbruksindikatoren viser 0,42. Greier nok å komme under 0,4 med denne vil jeg tro.
I tillegg bl.a. originale totrinns varmeholker, selvkansellerende blinklys og elektronisk bakdemperjustering.
For øvrig tank under salen med påfylling på siden under salen.
Den eneste i dette segmentet med reimdrift.
Liten og nett.
Altfor stor og høy vindskjerm som var mer til plage enn nytte... Denne hadde jeg kommet til å plukke vekk til fordel for originalskjermen.
Lufteåpningene for motorvarmen klønete plassert, etter min mening. Man kjenner godt varmen fra motoren fra disse åpningene mot knærne etter få km.
- Ja, denne må du prøvekjøre, foreslo mekaniker Reimar da jeg avslørte hvilken sykkel jeg var interessert i å kikke nærmere på etter at han fikk et par sjanser til å gjette hvilken jeg tenkte på.
- Den gule Guzzi'en, vel?, var første gjetning. Kunne vært Stone modellen han refererte til. Men nei, denne gangen var det Bimmer'n de nylig hadde fått inn og hvor eieren dro videre med en ny Guzzi

Ingen prøvekjøring av Guzzi i dag, altså. Og heller ikke BMW GS/A...
Men en nett liten Bimmer, ferdig turrigget og som ellers så og kjentes helt strøken ut.
Og jeg må si denne overrasket!
Silkemyk motor, en rekketoer, en like silkemyk og rykkfri drivlinje. God sal, lav sittehøyde og meget behagelig kjørestilling.
Også gikk sykkkelen jammen godt også. En sprek snerten liten sak til 100 tusenlapper, pris justert i forhold til 20K service som må tas på BMW verksted.
Første gang jeg har kjørt denne modellen og det meste stemte sånn med en gang omtrent.
Bortsett fra to ting: låvedørvindskjermen må plukkes av og åpningene for å slippe ut varmen fra motoren er klønete plassert akkurat der man har knærne når sykkelen kjøres.
Selv på den korte turen på ca. en mil ble varmen herfra såpass plagsom at den faktisk øedla litt av den sjarmerende kjøregleden.
Fikk nesten lyst til å handle der og da, men greide likevel fint å helle nok kaldt vann i blodet til å la være.
Men en skikkelig artig og faktisk også potent sykkel er dette så absolutt.
Faktisk likte jeg bedre å kjøe denne enn Honda VFR 800 X-runner, som jeg prøvde samme sted for et år siden.
Her noen bilder:
Enkel og funksjonell instrumentering. Forbruksindikatoren viser 0,42. Greier nok å komme under 0,4 med denne vil jeg tro.
I tillegg bl.a. originale totrinns varmeholker, selvkansellerende blinklys og elektronisk bakdemperjustering.
For øvrig tank under salen med påfylling på siden under salen.
Den eneste i dette segmentet med reimdrift.
Liten og nett.
Altfor stor og høy vindskjerm som var mer til plage enn nytte... Denne hadde jeg kommet til å plukke vekk til fordel for originalskjermen.
Lufteåpningene for motorvarmen klønete plassert, etter min mening. Man kjenner godt varmen fra motoren fra disse åpningene mot knærne etter få km.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
De kaller det vel en parallell-twin. Kjørte ned mot 0.4 med GS med samme motor, så bør greit klare under 0.4 på en kåpesykkel med "reindrift" vil jeg tro ja. Ganske fin i hvit. Mangler bare quickshifter, så kunne FreewheelBurning kjøpt den :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
Mangler quickshift, ja.pekle skrev: 11 aug 2020, 17:43 De kaller det vel en parallell-twin. Kjørte ned mot 0.4 med GS med samme motor, så bør greit klare under 0.4 på en kåpesykkel med "reindrift" vil jeg tro ja. Ganske fin i hvit. Mangler bare quickshifter, så kunne FreewheelBurning kjøpt den :)
Men girkassa er likevel velvillig med på nedgiringer fra sjette til tredje uten protester.
Men å gire opp så må man bruke clutchen...
Om motoren kan kalles parallell-twin er ikke så sikker på. Parallell-twin betyr vel at begge stemplene går opp og ned samtidig. Det tror jeg ikke denne motoren gjør. Her er det antakelig 270 graders tenningsrekkefølge slik det er på Yamaha TDM 900.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
Nei, 360 grader med balansevekt: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_F800GT
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
OK.pekle skrev: 11 aug 2020, 17:55 Nei, 360 grader med balansevekt: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_F800GT
Fin motor som går godt, ihvert fall :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
Har inntrykk av at dette er fine touringsykler på budsjett. Reimbytte er vel hver 40 000km. Noe jeg synes er i oftest laget, men er vel ellers renslig og problemfritt, så det får kanskje være greit.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
Fikk byttet kjede og drev på KTM'en for få dager siden etter å ha kjørt mer enn 43000 km på originalkjede og bakdrev. Kunne fint kjørt kanskje 3-4000 km. lenger uten problemer.FredrikE24 skrev: 11 aug 2020, 18:12 Har inntrykk av at dette er fine touringsykler på budsjett. Reimbytte er vel hver 40 000km. Noe jeg synes er i oftest laget, men er vel ellers renslig og problemfritt, så det får kanskje være greit.
Byttet framdrevet selv tidligere år før en lengre tur, sånn for sikkerhets skyld.
Så må si meg litt enig; reimbytte hver 40000 synes å være litt vel ofte.
Men det samme gjelder vel her som på biler når det gjelder registerreimer, selv om levetiden på disse er lenger enn drivreimene på MC.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
AJ skrev: 06 aug 2020, 16:22 .... I tillegg nye Mitas Terra Forc-R dekk. De gamle hadde gjort jobben i 13000 km og ville fint holdt et par-tre tusen til siden maks.slitasjen fortsatt ikke var nede på slitemerkene.
Det er veldig bra at du får ut så mange kilometer på ett sett hjul og i tillegg er du fornøyd med grep på både vått og tørt føre. Kraftig sykkel med mye power, frisk på gassen kan du også være så jeg kan ikke si at du kjører for å spare dekka

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
@dypen:
Gummiblandingen er naturligvis viktig. Gjerne (og som hovedregel) hardere på midten enn på sidene.
Men jeg tror også dekkmønsteret har mye å si. Ikke minst på vått føre med tanke på god drenering.
Uansett så har jeg vært veldig, veldig godt fornøyd med mine Mitas dekk.
Gummiblandingen er naturligvis viktig. Gjerne (og som hovedregel) hardere på midten enn på sidene.
Men jeg tror også dekkmønsteret har mye å si. Ikke minst på vått føre med tanke på god drenering.
Uansett så har jeg vært veldig, veldig godt fornøyd med mine Mitas dekk.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
Ang. bl.a dekk og drivlinje så er jeg kanskje mer "vågal" enn mange andre.
Der de fleste går for Metzeler, Pirelli, Conti og Michelin tar jeg sjansen på Mitas...
Og når det gjelder drivlinje kjører jeg på med støydempende framdrev fra italienske Ognibene og kjede fra tsjekkiske CZ, som for øvrig KTM leveres med originalt.
Andre ville antakelig sverget til D.I.D...
Men jeg tar altså sjansen på CZ igjen og tar sikte på at det nye kjedet holder like lenge som det originale CZ kjedet.
Så får vi se om dette holder like lenge som det forrige, mer enn 43000 km.
Der de fleste går for Metzeler, Pirelli, Conti og Michelin tar jeg sjansen på Mitas...
Og når det gjelder drivlinje kjører jeg på med støydempende framdrev fra italienske Ognibene og kjede fra tsjekkiske CZ, som for øvrig KTM leveres med originalt.
Andre ville antakelig sverget til D.I.D...
Men jeg tar altså sjansen på CZ igjen og tar sikte på at det nye kjedet holder like lenge som det originale CZ kjedet.
Så får vi se om dette holder like lenge som det forrige, mer enn 43000 km.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
Fin sykkel, den BMW'en. Er det med vilje at modell og år ikke er oppgitt?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!

Neida...
Tenkte bare å få ertet opp noen til å tro at jeg var ute for å testkjøre en BMW GS/A...

Det er altså ikke aktuelt å bytte ut KTM'en.
Men det kunne vært artig med en snerten BMW 800 ST i stallen. Forøvrig en 2012 modell med 90 HK.
Nå blir nok ikke det aktuelt, men en artig sykkel som jeg gjerne kunne hatt, kjentes det absolutt ut som etter den korte prøveturen jeg gjorde.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Prøvekjørt BMW!
Det at du velger samme kjede kan nok jeg også gjøre når den tid kommer. Men de dekka som sitter på min funker bra, blir litt fort slitt men. Hvorfor ikke velge samme dekk igjen som funker ... men nå har du god erfaring med Mitas så kanskje jeg velger det samme 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1