Tenker å lakkere feste sort men for å få det til å holde må jeg kanskje sandblåste og lakkere selv evt sette bort for pulverlakkere. Tips mottas med takk til løsning og evt hvor det kan gjøres ....
Går for denne, leveres i morgen tidlig :)
Takker, satser på en permanent løsning :)Bjerknez skrev: 25 aug 2020, 15:46 Å hvis du bare vil lakkere den midlertidig mens du venter uten at det blir permanent, så kan du jo teste plastidipp (gummilakk). Ikke spesielt holdbart og tåler ikke kjemikalier, men det holder en stund og det fjernes lett igjen ved å vaske med løsemiddel. Man kan i enkelte tillfeller også bare rive det av med fingrene.
Ved pulverlakk rengjøres og sandblåses delen for så å få ett eller flere lag med elektrisk ladet plastpartikler som smeltes i ovn for en slitesterk og fin overflate i valgt farge. Har egentlig kun fargeendring til felles med lakkering.space-ace skrev:Hvorfor ikke foliere? Jeg har liten tru på å lakkere på chrome
Det viser seg at det var ikke chrome men fornikling som var veldig bra med tanke på pulverlakkering, mindre grunnarbeide i følge Opems. Henter i morgen :)
Ja, det der ser jo veldig bra utdypen skrev: 26 aug 2020, 12:50 Ja dette må bare anbefales, raskt gikk det og kr 400,- for jobben som er minstepris.
Såpass, jadypen skrev: 26 aug 2020, 18:05 Fikk ikke tatt av meg jakka før jeg fikk melding om at det var ferdig og kunne hentes![]()