Niks.Bjerknez skrev: 26 aug 2020, 18:11 Yamahaen er også to sylindret og har litt "vassere" lyd. Spesielt med en liten bråkepotte :)
MT125 er ensylindret:
Det finnes ikke lenger noen tosylindrede 125 kubikkere her i landet, tror jeg?
Niks.Bjerknez skrev: 26 aug 2020, 18:11 Yamahaen er også to sylindret og har litt "vassere" lyd. Spesielt med en liten bråkepotte :)
Ahh... det trodde jeg faktisk ikke. Jeg gir meg jeg
Nei, hun har ikke prøvd den men den er nok for høy. Her en min oversikt over sykler, setehøyde og ca pris:Bjerknez skrev: 26 aug 2020, 18:11 Ja nakensykler er som oftes de syklene man sitter best på og som ikke er for store. Hadde ho prøvd Yamaha MT125? Den skal være en av de mest oppreiste syklene i den klassen. Vertfall gjelder dette MT07...
Yamahaen er også to sylindret og har litt "vassere" lyd. Spesielt med en liten bråkepotte :)
Kan kanskje ha vært en Hyosung? Jeg mener å huske at de hadde en 125 cruiser til salgs her i landet for en del år siden. Mener også at den så større ut en dagens 125 kubikkere.FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Her har du faktisk en V-twin 125 , så her kan det være en fleksibel motor med brukbart Nm som kompenserer for antall kg..AJ skrev: 27 aug 2020, 08:03Kan kanskje ha vært en Hyosung? Jeg mener å huske at de hadde en 125 cruiser til salgs her i landet for en del år siden. Mener også at den så større ut en dagens 125 kubikkere.FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Så Bjerknez er helt klart inne på noe; disse syklene veide mye og interessen for dem dalte ganske fort.
Gjorde et kjapt søk mens jeg skriver dette innlegget og det ser ut til at den fortsatt er å få tak i:
https://www.osebakken.no/produkt/hyosung-gv-125-c/
Den ligger på 172 kg og 15Hk, rundt 40 - 45 kg mer en de andre 125ccWikingTnT skrev: 27 aug 2020, 09:52Her har du faktisk en V-twin 125 , så her kan det være en fleksibel motor med brukbart Nm som kompenserer for antall kg..AJ skrev: 27 aug 2020, 08:03Kan kanskje ha vært en Hyosung? Jeg mener å huske at de hadde en 125 cruiser til salgs her i landet for en del år siden. Mener også at den så større ut en dagens 125 kubikkere.FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Så Bjerknez er helt klart inne på noe; disse syklene veide mye og interessen for dem dalte ganske fort.
Gjorde et kjapt søk mens jeg skriver dette innlegget og det ser ut til at den fortsatt er å få tak i:
Men det kan hende at en V-Twin har mer "brukanes" krefter allikevel. Mer moment er vertfall det jeg hadde foretrukket i det segmentet.Tore L skrev: 27 aug 2020, 11:02Den ligger på 172 kg og 15Hk, rundt 40 - 45 kg mer en de andre 125ccWikingTnT skrev: 27 aug 2020, 09:52Her har du faktisk en V-twin 125 , så her kan det være en fleksibel motor med brukbart Nm som kompenserer for antall kg..AJ skrev: 27 aug 2020, 08:03Kan kanskje ha vært en Hyosung? Jeg mener å huske at de hadde en 125 cruiser til salgs her i landet for en del år siden. Mener også at den så større ut en dagens 125 kubikkere.FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Jeg brukte mine år i lett-segmentet på en Honda Shadow VT 125, kan ha vært en slik?FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Hvilke deler er det du tenker på da?Hosse skrev: 01 sep 2020, 18:02 Hvor kjøper man Honda og Yamaha MC deler på nett? Finnes det noen med godt utvalg i Norge, eller kjøper dere det meste fra utlandet? Syns ikke jeg finner mye i Norge på nett i hvert fall.