Men altså, det er ingen problem og fikse lampen din til å fungere slik du ønsker. Men det blir jo vanskelig når jeg ikke har den her. Her i tråden blir det bare litt gjetting. Hvis du liker lampen ellers, så ville jeg røsket ut all innmaten, kastet det i søpla og bygget en egen krets.
Skal du ha flombelysning med power leds blir det vanskelig, mest på grunn av plassen som er tilgjengelig i lampen. Skal du bare ha litt nattlys, så klarer du deg kanskje med vanlige led dioder som dette:
6CF6578A-6065-4B9A-A8D5-83E114FC9BD4.jpeg
Disse trenger kun 3V og 10mA pr. Stk.
Med ledstripe som man som oftest får kjøpt på rull, så kan du klippe av feks. 5 led og bruke disse. Men disse må ha 5V. For å få fem volt fra batterier må du ha flere batterier og dermed bruker du mer plass.
Det viktigste er at du ikke kobler noe som helst til før du har fått regulert volten slik at volten som går til leds ikke overstiger det dem tåler. Da ryker dem med en gang. (I just know).
Så må du ha en modul som styrer batteriladingen fra solcellepanelet som du forøvrig også må kjøpe. Disse og alt annet kjøper man på Aliexpress for en billig penge.
Alt dette kan styres med en mikrokontroller med wifi også, som gjør at du kan slå av og på lyset ved hjelp av app etc.
Men siden du ikke er så inne i dette så vet jeg at det blir mye å gape over på en gang. Jeg bar enevner det.
Men får å gjøre saken enkel. Kjøp ett par lipo batterier og koble disse i parrallell og gjennom en voltregulator i lampen du allerede har og test. To slike batterier kjøper du på Biltema og koster vel 99'- kroner stykket. Trolig mer enn hele lampen din...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.