Når det er sagt så kan jeg jo si litt og jeg tenkte først på å kjøpe meg en mellomtung sykkel, type Duke 390, CBR500 e.l men en bekjent mente at når jeg først skulle ta A lappen burde jeg kjøpe «ordentlig» sykkel. Han mente jeg burde se på noe som MT-07, SV650, CB650, Z650, Duke 690 osv.
Planen i utgangspunktet er jo å bruke sykkelen til litt pendling, som fremkomstmiddel i hverdagen og sikkert noen korte turer når været er fint. Hva det ender opp med derimot er jo vanskelig å si, men syntes det er veldig gøy med kjøretimer ihvertfall, så kan fort bli mye kjøring på meg!
Jeg har helst lyst til å kjøpe relativt ny sykkel, helst med litt garanti igjen og lav km stand, men jeg vet jo egentlig veldig lite om hva som egentlig er lav km på en MC, og hvor dyrt det blir når den blir litt eldre. Lurer også litt på om det er noe forskjell med tanke på pris/få en god deal osv om jeg kjøper nå på sensesongen mot om jeg venter til høsten, vinteren eller våren.
Det virker som om det er mange dyktige folk her på forumet så jeg håper på god hjelp :)