Juicebox skrev: 03 sep 2020, 13:41
Bjerknez skrev: 03 sep 2020, 06:11
Det er ikke snakk om hva man har krav på. Man har som mopedist like mye krav på veien som en bilist, men man er jo dum hvis man som myk trafikant står hardnakket på disse krava. Det er mopedisten som får svi i et sammenstøt.
Det blir for meg helt unaturlig og kjøre midt i veibanen i en 70-80 sone som mopedist i 45km/t når bilene bak meg ligger i kø og vil forbi. Da kjører man helt naturlig inn på siden for å slippe forbi. Hvis ikke er man jo helt fjern spør du meg.
Selvfølgelig er det snakk om det!
Man er jo jævla dum om man i en bil tar en forbikjøring på samme felt som den stakkarslige unge fjortisjenta som stresser og tror hun gjør det rette ved å holde seg helt ytterst på høyrekanten så bilistene kan kjøre trygt forbi henne når det også er trafikk på motsatt kjørefelt! Jepp
Jeg har prøvd begge deler. Ligger man midt i veibanen i 45km/t i en 60-80 sone, så vil bilen som ligger bak flekke forbi deg okke som og kommer det bil i møte så vil man som bilist automatisk tenke at man tar den veien som volder minst skade og dermed blir man nedprioritert som mopedist. Sånn er det bare.
Det er lett å si at man bare skal gjøre krav på veibanen som mopedist. Men i praksis så føler man seg ganske liten når man gjør slikt. Spesielt i rushtrafikk til og fra jobb etc.
Selvsagt er man jævla dum når man som bilist gjør slikt, men det hjelper liksom ikke mopedisten noe når det skjer. For det skjer HELE tiden, HVER eneste dag med hver ENESTE bil som kjører forbi deg. Selv bussen gir i enkelte tillfeller blanke F***.
Når man kjører moped så handler det mest om å overleve samt gjøre dte beste ut av det. et siste man vil er å irritere bilister. Den kampen taper man som mopedist.