ErikW skrev: 05 sep 2020, 22:27
Takk for turen AJ
Hyggelig å treffes.
Takk det samme :) .
Skulle gjerne gjort en overnatting til, men som jeg sa da vi "burgerte"

i Valle, så ble jeg i overkant lei av regn og ustabilt fær, også temperaturmessig med variasjon fra 8 til bortimot 20 grader.
Selvfølgelig ikke uvanlig i september å være, men noe mer stabilt rundt f.eks 14-15 grader og opphold hadde vært å foretrekke.
Men været er som det er og påvirker nok kjørelysten min mer enn jeg gjerne innrømmer...

.
Som jeg fortalte under den lange og veldige trivelige praten etter at teltene var satt opp, så "oppsøkte" jeg regnværet den første hele sesongen jeg hadde på MC etter 14 års opphold i 2007.
Egentlig helt vanvittig, men den gangen var akkurat det å kjøre i regn med MC en veldig fascinerende opplevelse

.
Etter dette har jeg også hatt noen heftige regnværsturer i mange, mange mil i inn- og utland.
Artige opplevelser, men plutselig sier det bare nok er nok oppe i hodet mitt...
Og sånn ble det dessverre denne gangen.
Men man får testet ting på slike turer. Som f.eks de vanntette Macnahanskene, som faktisk viser seg å være vanntette

.
Samme med Mitas Terra Force-R dekkene, som oppleves som veldige gode på vått føre. Men det visste jeg jo fra før...

.
Liggeunderlaget fra
SeaToSummit Comfort Plus viste seg også være veldig behagelig. Absolutt verd en anbefaling

.
Og til slutt: den kinesiske campingkomfyren funka også helt perfekt :) . Fullgodt alternativ til propanbrenner og har man med seg noen tørre furukongler, eller finner noen der man camper, har man det bortimot perfekte brenselet til å bruke til denne sammen med tørr småkvist.
Denne turen ble sannsynligvis årets siste med overnatting.
Så får vi se hvordan det blir i 2021.
Dermed ikke sagt at årets sesong er over

!
Allerede i dag blir det antakelig en tur til Bærums Verk, hvor vi var tidligere i sommer. En tur som altså fristet til gjentakelse

.