Blir våt i skrevet / skrittet (kjøring i regn)
Blir våt i skrevet / skrittet (kjøring i regn)
Altså, når det regner og jeg bare skal kjøre en kort strekning orker jeg ikke å tre på meg regndressen over mc-klærne men da kan jeg forvente meg å bli bløt i skrevet ( og bare der ) skjønner godt hvorfor men er det noen som har har et triks for å forhindre mest mulig "pissa-på-meg" tre på seg regndress er no ork
Sist redigert av AJ den 09 sep 2020, 10:28, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: La til litt mer utfyllende og forklarende tekst i trådtittelen.
Begrunnelse: La til litt mer utfyllende og forklarende tekst i trådtittelen.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Blir våt i skrevet / skrittet (kjøring i regn)

Ja, hvem har ikke opplevd dette fra tid til annen. I hvert fall vi som kjører i regnvær...

Har aldri prøvd selv, men hva med å ha en bærepose i beredskap, som man kan ta fram fra en jakke eller bukselomme og tre oppunder nedkanten av jakke og under baken slik at regnvannet havner på posen og ikke i gylfområdet på kjørebuksa?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Takk for svar. Ja det er vel bare å svelge stoltheten og tre plastikkposen ned i buksa
- HeHy
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Eventuelt vanntett kjørebukse 

Kjent problem det der.
Hadde samme opplevelse på vei hjem fra jobb i går. Skinnjakke og kevlarbukse bruker valigvis å gå greit selv om det regner ganske mye, meeeen går det sakte og kåpe etc ikke tar av for regnet så blir man våt på tissen! :-)
Alt regnet som preller av jakka og renner nedover havner i skrittet, og der møter det et (relativt) vanntett sete og stopper opp... og vips så ser det ut som om at du har hatt et "uhell".
Hadde samme opplevelse på vei hjem fra jobb i går. Skinnjakke og kevlarbukse bruker valigvis å gå greit selv om det regner ganske mye, meeeen går det sakte og kåpe etc ikke tar av for regnet så blir man våt på tissen! :-)
Alt regnet som preller av jakka og renner nedover havner i skrittet, og der møter det et (relativt) vanntett sete og stopper opp... og vips så ser det ut som om at du har hatt et "uhell".
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Nja, blir ikke våt i min Richa goretex bukse. Kjørt timesvis i regn med den
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Tena for menn?
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Når buksa var ny var det ikke no problem, men i år så er det litt antydning...men det tørker jo på 123
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Motorsykkelen din: XMAX 300
Kjør lenger så blir hele buksa våt til slutt.