pingvin skrev: 11 sep 2020, 05:52
Vente på Moto Guzzi V120TT...må vel komme?
Skulle gjerne sett en slik komme, ja. Men det spørs vel... Den forrige bigblock 1200 (egentlig 1150 med sine 1151 kubikk...) motoren led jo "utslippsdøden".
En annen ting med akkurat den motoren var at det viste seg at den hadde
for effektiv kjøling

! I hvert her opp i det nord-vestlige hjørne av Europa, som her i Norden og i Storbritannia.
Merket vel forsåvidt dette selv også på Stelvion jeg hadde. Den trivdes aldeles utmerket i svært gode sommertemperaturer i Italia, men ikke like godt i kjølig vær vår og høst her i landet.
Og nå har altså Moto Guzzi greid å komme med en god 850 motor uten oljekjøler, slik det var på 1200 motorene og i tillegg gått ned fra fire til to ventiler og samtidig økt effekten ikke rent ubetydelig fra 53 til 80 HK på 850 kubikkeren som sitter i V85TT i forhold til den som sitter i V9 modellene.
Dermed burde det ligge an til at de skulle kunne greie å få til det sdamme på en 1200 kubikker, skulle man tro?
Det ville vært skikkelig artig om de gjorde det og fikk til en effektøkning fra Stelvios 105K til f.eks. 120-125 HK, kanskje opp mot 130

! Og samtidig behold luftavkjølingen for å fortsatt være outsideren blant adventuresyklene.
pingvin skrev:Tør ikke prøvekjøre GS1250, livredd skal like den

Har ikke prøvd denne jeg heller og må vel også legge til at det egentlig ikke frister så veldig, av en eller annen grunn... Vet ikke helt, men jeg får liksom ikke prøvekjørings"tenning" på denne

.
Har for øvrig lagt merke til at flere eiere av GS1250 er sånn passe mellomfornøyde på det amerikanske adv rider forumet, hvor jeg stadig vekk er innom og leser...