Sjekke dekktrykk ofte?
Re: Sjekke dekktrykk ofte?
Dekka må ha 42psi for å tåle maks belastning. Det er sånn det er oppgitt på dekksiden.
De laveste de har er 29-30 psi https://bikeittrade.com/psialvalveejs skrev: 04 sep 2020, 00:27 Jeg har i mange år brukt ventilhetter som varsler visuelt.
Er ei grønn hylse som skjuler det gule og røde når trykket er riktig. Synker trykket, da kommer først det gule fram (-2psi). Synker trykket mere kommer det røde fram.Screenshot_2020-09-04-00-20-04-367.jpeg
Jeg har normalt 22 psi i mine dekk, vil det si at disse ventilhettene ikke brukes?
De vil nok alltid vise rødt da ja.
Ja, de vil nok det. Er det noen norske (nett)butikker som har slike hetter?
Enkel og ganske rimelig dekkovervåking, både trykk og temperatur, får bra omtale i tyske Motorrad: www.tyreboy.de
Ikke umulig kjøper men også litt redd skal bli for opphengt i temperatur og bli litt små-paranoid...

Ikke umulig kjøper men også litt redd skal bli for opphengt i temperatur og bli litt små-paranoid...

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Hvor mye veier den klumpen der når hjulet roterer i 250?
Sent fra min SM-T860 via Tapatalk
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
6,12g står det. Hjulet blir jo gjerne avbalansert.Voodoodoo skrev: 12 sep 2020, 10:17 Hvor mye veier den klumpen der når hjulet roterer i 250?
Tenkte samme men 6g var jo ikke så skremmende, får tro testet og verifisert, sjelden ligger i 250kmt her på berget, på autobahn i TyreBoys hjemland derimot...
Men annen greie er at den vel åpner selve ventilen så bare "klumpen" som tetter. Tenker jo vanligvis at ventilen skal tette og at hetta er ekstrasikring så mister så vidt kan skjønne dobbelsikringen? Gjelder vel også de hettene med grønn/gul/rød markering referert til over, er ventilen tett er det jo 0 bar mellom ventil og hette (om ser bort fra temperaturvariasjon men det trykket vil likevel ikke være samme som i dekket).
Sikkert lurt å ha en reservehette i lomma for sikkerhetsskyld, tar jo ikke allverden plass :)
2019 Triumph Scrambler 1200