oivindg skrev: 14 sep 2020, 20:27
Jeg tok denne turen i dag. Jondalen til Bolkesjø er klassisk. Turen fra Bolkesjø til Notodden over Follsjå er ikke like fin, da det er litt humpete og uoversiktlig. Hadde jeg hatt bedre tid hadde jeg tatt omveien om Gransherad. Fra Notodden tok jeg 360 til litt etter Hjuksebø, så Valebøveien mot Skien. Valebøveien er den morsomste veien jeg har kjørt så langt. Masse fine, oversiktlige svinger uten noen store overraskelser. Fantastisk moro! Nærmere Skien møtte jeg @pingvin, så jeg slo følge med ham tilbake til Notodden, der jeg svingte hjemover mot Kongsberg. Veldig trivelig å møte forumfolk, selv om han måtte vente på meg i noen kryss på veien oppover.
Hyggelig å treffes igjen, Øyvind

Ikke unaturlig at litt tempoforskjell med tanke på du fikk lappen for noen dager siden, men egentlig bra kjørte med deg, fikk fokus litt vekk fra street racing...selv om sprakk litt her og der

Siste(?) turen på høsten kan være farlig.
Veldig fin R1200R, alltid likt disse og vært på short listen flere ganger. Bakfelgen på enkeltsvingen er jo et kunstverk
Helgarderte meg og blokkerte allerede i forrige uke møtekalenderen mandag, tirsdag og onsdag etter lunch (slettet tirsdag og onsdag nå) så dro kl14 fra Kongsberg og kjørte
Kongsberg-Bolkesjø-Gransherad-Seljord-Kvitseid-Fjågesund-Lunde-Drangedal-Skien-Valebø-Notodden-Kongsberg, kanontur i perfekt temperatur. Kvitseid-Fjågesund-Lunde anbefales, smal, svingete og kupert men fin asfalt. Må være 100% fokusert da bare blinde svinger og bakketopper. Her eneste sletta på hele denne strekningen: