GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Globes Logg; Revider FERIELOVEN ! :)

Legg inn av Dexter »

OleB skrev:det der er forslag som får min stemme ihvertfall :thumleft
Min også!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Kilde, Store Norske Leksikon:

vår, årstiden mellom vinter og sommer, regnes vanligvis fra en tid noe før vårjevndøgn til noe før sommersolverv. På den nordlige halvkule er det vanlig å regne mars, april og mai som vårmåneder.

Så....det er VÅR.....så det så!! \:D/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Kilde, Store Norske Leksikon:

På den nordlige halvkule er det vanlig å regne mars, april og mai som vårmåneder.
Har jeg alltid sagt! Gjelder i år også selv om det er en meter med snø utafor veggene her.. :sk?
Men! det var flott vær i dag og det kom også noen drypp fra taket til og med :jada:
Globe skrev:Så....det er VÅR.....så det så!! \:D/
Så enig, så enig \:D/
Men det skal mye mildvær til for at sesongen skal få startet nå i mars... :sorry

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; Nå er det vår!!

Legg inn av Globe »

Litt mer "bling" og highwaypegs montert, venter veldig på våren her nå ;e :

Bling...i form av "cover" til baklyset.
[album]136[/album] [album]134[/album] [album]135[/album]

Highwaypegs
[album]137[/album] [album]133[/album] [album]138[/album]

(Klikkbare bilder ;) )

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Globes Logg; Litt montering av bling....venter på våren....

Legg inn av Dexter »

Stilig! :thumleft

OG - Supert eksempel på hvordan [album] taggen kan brukes :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Globes Logg; Når er det VÅR? :)

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Den utgaven du linker til, er versjonen uten radiotuner. Tuneren er realtivt dårlig, så den er ikke viktig, synes jeg da :) Hadde jeg kjøpt i dag, så hadde jeg kjøpt settet uten radiotuner.

Go for it GV ;)
Ja - nå har jeg fått min Scala Rider, men med amerikansk lader som ikke passer i mine kontakter..hmmfr... må på jakt etter norsk lader eller en konverter som jeg setter mellom laderen og norsk stikkontakt..

Ellers håper jeg at jeg treffer deg eller andre som har peiling på og montere dette utstyret. Jeg er også litt i tvil om jeg vil montere det i min billighjelm fra Biltema. Må vel kanskje vente til jeg har investert i en skikkelig hjelm... :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
Ja - nå har jeg fått min Scala Rider, men med amerikansk lader som ikke passer i mine kontakter..hmmfr... må på jakt etter norsk lader eller en konverter som jeg setter mellom laderen og norsk stikkontakt..

Ellers håper jeg at jeg treffer deg eller andre som har peiling på og montere dette utstyret. Jeg er også litt i tvil om jeg vil montere det i min billighjelm fra Biltema. Må vel kanskje vente til jeg har investert i en skikkelig hjelm... :-k
Konvertere er neppe vanskelig å få tak i. Hvis problemer så gi beskjed; jeg tror nemlig at jeg har en ekstra lader liggende her et eller annet sted.

Når det gjelder å flytte Scala fra en hjelm til en annen er dette helt uproblematisk. Det er min erfaring på de hjelmene jeg har brukt Scala systemet i (Lazer, Premier, Shark, NZI).

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Den utgaven du linker til, er versjonen uten radiotuner. Tuneren er realtivt dårlig, så den er ikke viktig, synes jeg da :) Hadde jeg kjøpt i dag, så hadde jeg kjøpt settet uten radiotuner.

Go for it GV ;)

Grattis!

Kan du skrive ned spesifikasjonene på laderen din, så skal jeg sjekke disse opp i mot "Euro"-modellen. Det er ikke sikkert du trenger konverter, men kun et stikk-overgang tilpasset stikkonkontaken, kommer an på laderspesifikasjonene.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
Grattis!

Kan du skrive ned spesifikasjonene på laderen din, så skal jeg sjekke disse opp i mot "Euro"-modellen. Det er ikke sikkert du trenger konverter, men kun et stikk-overgang tilpasset stikkonkontaken, kommer an på laderspesifikasjonene.
Det var "stikk-overgang" jeg mente å si når jeg brukte ordet "konverter" feil, men her er bilde av det som står på laderen:

Bilde

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; Litt montering av bling....venter på våren.

Legg inn av Globe »

OK, da er det bare å kjøpe seg et "reisesett" for stikkontakter...så er alt GO :)

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:OK, da er det bare å kjøpe seg et "reisesett" for stikkontakter...så er alt GO :)
Joda, men ikke hvilket som helst "reisesett". Jeg har to stk. "reisesett" men det er "høye kanter" ned til hullene (skjønner du hva jeg mener) slik at jeg ikke får stukket "laderkontakten" ned... :-k

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg fant, jeg fant...

Bilde

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; .."Tedelibom, og HutteMegTu"

Legg inn av Globe »

Etter en arbeidsuke med stort sett reisevirksomhet hele uka, deretter ut på helgautflukt, var det direkte trist å komme hjem ](*,)

[album]181[/album]
(Bildet er klikkbart. Foto: iPhone)

Konas bil, som ble forlatt på sin parkeringplass på fredag, og omgivelsene forøvrig her hjemme, taler lite om VÅR! Da jeg dro hjemmefra på mandag var det bare veier, snøsmeltingen var kommet godt i gang, men nå....ja nå....er det vanskelig å finne vårfølelsen her. Kjente at det klødde litt i bena i går.....men det var nok bare ulltøy på bar hud som var årsaken...Hmmm...ja, ja...har nå, uannsett..vært en tur i garasjen, tørket støv av sykkelen, og sitter her nå og leser om Godtvoksen som har vært på tur og skriver om "hvordan vaske sykkelen", og Mekhi som har gitt seg selv og Bella en luftetur. :notlistening

Waiting............ :mk :(

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: Globes Logg; .."Tedelibom, og HutteMegTu"

Legg inn av AJ »

Nei, nei, nei... nei, nei, nei... uff, uff, uff... og ... nei, nei, nei.. :sorry :-|
Håper bare det ikke kommer mer snø :overtro Men hvis det gjør det er det som å få en ufortjent omgang juling! :mrb
Etter en forferdelig lang og kald vinter fortjener vi noe helt annet ](*,)

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Globes Logg; .."Tidelibom, og HutteMegTu"

Legg inn av mekkern »

2-3 dager nå så er det bart helt ut på hovedveien.. \:D/
men det skulle kommet et regskyll først før jeg starter sesongen synes jeg.. :[-o<
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar