KTM 1190 døde plutselig under kjøring
KTM 1190 døde plutselig under kjøring
KTMen døde uten forvarsel idag under kjøring. Mistet all kraft. Motor går rundt når jeg prøver å starte, men den tenner ikke. Noen som har vært borti det samme? Det er en 2015 modell.
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Ring KTM verksted eller nummeret som står på mobilitetskortet og de rekvirer transport 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39857
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Uffda...TallMan skrev: 21 sep 2020, 16:46 KTMen døde uten forvarsel idag under kjøring. Mistet all kraft. Motor går rundt når jeg prøver å starte, men den tenner ikke. Noen som har vært borti det samme? Det er en 2015 modell.
Opplevde det samme med Stelvio'en. Trillet til side på veien jeg kjørte. Klødde meg i hodet, ventewt ca. et minutt og tenkte at jeg måtte i hvert prøve å starte igjen.
Og sykkelen startet tvert og problemet dukket aldri opp igjen siden.
Ikke opplevd noe som ligner på KTM'ene mine.
Men jeg tenker at årsaken på sykkelen din kanskje kan være gåen coil

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Var såpass heldig at en venn med HiAce skulle forbi en halvtime senere, så nå har jeg fått den hjem. Tenkte å høre her før jeg ringer KTM- verkstedet i morgen!
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Men skulle ikke den ene sylinderen ha startet da? Eller er det sånn at hele pakka stopper?AJ skrev: 21 sep 2020, 16:57Uffda...TallMan skrev: 21 sep 2020, 16:46 KTMen døde uten forvarsel idag under kjøring. Mistet all kraft. Motor går rundt når jeg prøver å starte, men den tenner ikke. Noen som har vært borti det samme? Det er en 2015 modell.
Opplevde det samme med Stelvio'en. Trillet til side på veien jeg kjørte. Klødde meg i hodet, ventewt ca. et minutt og tenkte at jeg måtte i hvert prøve å starte igjen.
Og sykkelen startet tvert og problemet dukket aldri opp igjen siden.
Ikke opplevd noe som ligner på KTM'ene mine.
Men jeg tenker at årsaken på sykkelen din kanskje kan være gåen coil?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39857
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Det er jeg usikker på.TallMan skrev: 21 sep 2020, 17:23
Men skulle ikke den ene sylinderen ha startet da? Eller er det sånn at hele pakka stopper?
På Guzzi'en så fikk jeg ikke start og på den var det den ene av coilene som røyk.
Så det kan kanskje være det samme på KTM?
Men jeg har langt fra god nok mekanikerkunnskap til å si noe sikkert om dette.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Ikke jeg heller. Ringer i morgen og hører! Blir vel dyrt!AJ skrev: 21 sep 2020, 17:35Det er jeg usikker på.TallMan skrev: 21 sep 2020, 17:23
Men skulle ikke den ene sylinderen ha startet da? Eller er det sånn at hele pakka stopper?
På Guzzi'en så fikk jeg ikke start og på den var det den ene av coilene som røyk.
Så det kan kanskje være det samme på KTM?
Men jeg har langt fra god nok mekanikerkunnskap til å si noe sikkert om dette.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39857
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Hvis det skulle vise seg å være en ødelagt coil så trenger det antakelig ikke bli så dyrt. Tror jeg...TallMan skrev: 21 sep 2020, 17:43Ikke jeg heller. Ringer i morgen og hører! Blir vel dyrt!AJ skrev: 21 sep 2020, 17:35Det er jeg usikker på.TallMan skrev: 21 sep 2020, 17:23
Men skulle ikke den ene sylinderen ha startet da? Eller er det sånn at hele pakka stopper?
På Guzzi'en så fikk jeg ikke start og på den var det den ene av coilene som røyk.
Så det kan kanskje være det samme på KTM?
Men jeg har langt fra god nok mekanikerkunnskap til å si noe sikkert om dette.

Selv fikk jeg ny coil på garantien på Stelvio'en.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Kjøpsloven er fem år, din sykkel er kanskje ikke fem år enda? Du har også mobilitetsgaranti hvis du har tatt service.
https://www.ktm.com/cs-cz/service/Mobility.htmlThe mobility service is extended by another 12 months with every service performed and registered by an authorized KTM dealer!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- FredrikE24
- Innlegg: 5039
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Får begynne enkelt. Har du tenning? Har du bensin?
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Tenk enkelt!

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Sjekket sikringer? Feilkode?
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Har bensin, sikringer i orden, har ikke sjekket feilkoder! Jeg kjøpte den av forhandler i juni i sommer, service tatt der før kjøp.
- FredrikE24
- Innlegg: 5039
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
`Bensin på tanken, men er det noe sprut i dysene da?
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Over mitt kompetansenivå!
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24653
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring
Det værste er egentlig når en alvorlig feil oppstår for så og tilfeldig forsvinne for godt. Det betyr at det er en svakhet der som ved hjelp av tilfeldigheter ikke oppstår igjen, men som kan oppstå for eks. hos neste kjøper. Siden man har opplysningsplikt om skjulte feil og mangler som man vet om, så betyr dette at sykkelen trolig synker i verdi og verkstedet finner med stor sannsynlighet ikke feilen etc.
Da hadde det vært bedre for min del at feilen kom og forble til verkested kunne rette feilen. Langt mer betryggende enn å kjøre rundt på en sykkel som egentlig kan stoppe når som helst. Neste gang kan det være at den kanskje ikke starter igjen osv.
Når det kommer til den tekniske biten her er vel ikke jeg den rette til å uttale meg i stor grad, men kan det ha noe med fuktighet å gjøre? Altså at det kommer inn vann/kondens ett sted som er dårlig beskyttet og skaper hodebry?
Ellers så tror jeg at et verkstedbesøk er dte sterkeste kortet du har akkurat nå. Så lenge sykkelen faktisk ikke går som den skal så er det jo kanskje lettere for verkstedet og finne feilen også.
Uansett så er det kjipt når slike ting skjer. Å enda kjipere er det når det skjer i fjellheimen midt i sommerferien. Da merker jeg at det hadde kokt bra i topplokket mitt vertfall, og hvis ikke feilen var lett forklarlig eller evt. en bagatell, så hadde jeg rimelig kjapt sett meg etter noe annet.
Håper uansett du finner ut av det og at feilen lokaliseres og fikses. Da vet man vertfall hva det er om ikke annet :)
Da hadde det vært bedre for min del at feilen kom og forble til verkested kunne rette feilen. Langt mer betryggende enn å kjøre rundt på en sykkel som egentlig kan stoppe når som helst. Neste gang kan det være at den kanskje ikke starter igjen osv.
Når det kommer til den tekniske biten her er vel ikke jeg den rette til å uttale meg i stor grad, men kan det ha noe med fuktighet å gjøre? Altså at det kommer inn vann/kondens ett sted som er dårlig beskyttet og skaper hodebry?
Ellers så tror jeg at et verkstedbesøk er dte sterkeste kortet du har akkurat nå. Så lenge sykkelen faktisk ikke går som den skal så er det jo kanskje lettere for verkstedet og finne feilen også.
Uansett så er det kjipt når slike ting skjer. Å enda kjipere er det når det skjer i fjellheimen midt i sommerferien. Da merker jeg at det hadde kokt bra i topplokket mitt vertfall, og hvis ikke feilen var lett forklarlig eller evt. en bagatell, så hadde jeg rimelig kjapt sett meg etter noe annet.
Håper uansett du finner ut av det og at feilen lokaliseres og fikses. Da vet man vertfall hva det er om ikke annet :)