ejs skrev: 26 sep 2020, 21:07[...Har en 2cm tape øverst på yttervisiret. Når jeg tilter hodet fremover fungerer dette fint...]
Dette funker bra - har brukt det i flere år. Bruker elektrikertape som ikke legger igjen noe særlig med limrester
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
ejs skrev: 26 sep 2020, 21:07
Har Schubert c4 med solvisir. Er ikke bra nok i lav sol. Har en 2cm tape øverst på yttervisiret. Når jeg tilter hodet fremover fungerer dette fint.
Før i tiden, før solskjerm var vanlig hadde jeg en smal mørk solskjerm som var festet mellom skall og for.
Ja i august måtte jeg flere ganger gi opp å kjøre , både på tidlig morran, og på kvelden - kjører med C¤ og har nok tenkt tanken på tape, men ikke kommet så langt- men godt tips.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
ejs skrev: 26 sep 2020, 21:07
Har Schubert c4 med solvisir. Er ikke bra nok i lav sol. Har en 2cm tape øverst på yttervisiret. Når jeg tilter hodet fremover fungerer dette fint.
Før i tiden, før solskjerm var vanlig hadde jeg en smal mørk solskjerm som var festet mellom skall og for.
Bred tape stripe øverst på visiret hadde jeg faktisk glemt at jeg hadde på min AGV AGO for noen år tilbake og det funka :)
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg" Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
FreewheelBurning skrev: 27 sep 2020, 12:17
Kjør mot øst om kvelden
Ofte en feil som gjøres på tur av en del, å kjøre motsols i stedet for å ha sola (og kanskje også vinden... ) i ryggen.
Kan være stas, kanskje, å kjøre inn i solnedgangen. Men altså ikke alltid like lurt...
FreewheelBurning skrev: 27 sep 2020, 12:17
Kjør mot øst om kvelden
Ofte en feil som gjøres på tur av en del, å kjøre motsols i stedet for å ha sola (og kanskje også vinden... ) i ryggen.
Kan være stas, kanskje, å kjøre inn i solnedgangen. Men altså ikke alltid like lurt...
Føle meg tryggere å kjøre mot sola , enn med tenker da på alle de som "ikke" ser meg.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Audi Mannen skrev: 28 sep 2020, 12:57
Schubert E1. "semi" adv hjelm og justerbar skjerm. Funker flott her på mørekysten med lav sol.
Den så slettes ikke dum ut, rent bortsett fra at jeg har et Shoei-hode og ikke et Schubert-hode. . Hvordan funker den i god fart? Ser for meg at det kan vibrere og bråke en smule. Solskjermen må jo ta litt vind?