Honda XL700VA Transalp logg ... SOLGT

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Honda XL700VA Transalp logg ... SOLGT

Legg inn av dypen »

Kjørt noen mil da jeg henta dette "smykket" i dag. Honda XL700VA Transalp førstegangsregistrert juni 2010 med 9411 km på teller da jeg parkerte i garasjen etter å ha toppet tanken og tatt en vask. To forsiktige tidligere eiere, tre servicer på 9k kjørte kilometer, nye Metzeler dekk foran og bak montert i sommer. Har noen planer ... :crazy:

Redigert «To do list» ...

✔ - Service, pluss bytte alle væsker
- Justere lys
- Justere støtdempere / vurderer oppgradering progressive forfjærer og bakfjær / demper
✔ - Slip-on
✔ - Link pipe
✔ - Alu skliplate beskyttelsesplate
✔ - Centre stand
✔ - Luggage rack (topbox rack)
✔ - Soft bag rack
✔ - Knaste dekk Continental TKC 80 foran og bak
✔ - Batteri
- Styrehøyer
- Større fothvilere foran
- Tankveske ring feste
✔ - Kjede og drev
✔ - Skiltholder med nytt regnummer
✔ - Konvertere fra 19" forhjul til 21" forhjul

IMG_8572.jpg
IMG_8571.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 29 aug 2022, 21:42, redigert 6 ganger totalt.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

Gratulerer!
Den så veldig fin ut :thumleft .
Dette er bunnsolide sykler, har jeg blitt fortalt av flere som har eid slike.

Hvor mye betaler man for en slik?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av KurtAA »

Gratulerer med ny sykkel :D

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 03 okt 2020, 16:28 Gratulerer!
Den så veldig fin ut :thumleft .
Dette er bunnsolide sykler, har jeg blitt fortalt av flere som har eid slike.

Hvor mye betaler man for en slik?
Takker AJ Den er veldig fin, bunnsolid som du sier, økonomisk og romslig å sitte på. Den har høy vindskjerm og stor tank som du sitter skjermet bak. Hva jeg betalte er ingen hemmelighet, 68k ... ny service, nye dekk, kjent historikk, solgt ny i Norge, servicelogg, manualer, to vindskjermer og 46 liter toppboks.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 697
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Bosted: Oslo

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Nomade »

Gratulerer med ny sykkel! Håndbeskytterne ser gigantisk ut, skal du ikke bytte de ut?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

KurtAA skrev: 03 okt 2020, 16:45 Gratulerer med ny sykkel :D
Takk, litt morro da :crazy:
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Nomade skrev: 03 okt 2020, 16:50 Gratulerer med ny sykkel! Håndbeskytterne ser gigantisk ut, skal du ikke bytte de ut?
Takk, vi får se men de var fine i dag :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Detaljebilder, hjul og bremser. Eksosanlegg og katalysator er overaskende bra, har sett masse bilder av det motsatte (rust). Kjede ser litt tørt ut, får ta en vaskerunde med parafin og påfølgende smøring.
IMG_8587.jpg
IMG_8586.jpg
IMG_8585.jpg
IMG_8578.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Denne bloggen setter vi pris på! Jeg har kjørt Transalp 700 selv siden 2010 og har ennå ikke funnet noen annen sykkel tilstrekkelig mye bedre til å vurdere et skifte. Skuddsikker motor, komfortabel, enkel og ukomplisert. Mange mil hver sesong har bare gjort en god sykkel enda bedre. Du får mye glede av dette kjøpet, Dypen.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Bosted: Oslo

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av niko »

Grattis!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

niko skrev: 03 okt 2020, 21:27Grattis!
Takker, målte forbruket i dag på veldig rask motorveikjøring 0,45 liter på mila :prf
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Erlend Kveinen skrev: 03 okt 2020, 21:04 Denne bloggen setter vi pris på! Jeg har kjørt Transalp 700 selv siden 2010 og har ennå ikke funnet noen annen sykkel tilstrekkelig mye bedre til å vurdere et skifte. Skuddsikker motor, komfortabel, enkel og ukomplisert. Mange mil hver sesong har bare gjort en god sykkel enda bedre. Du får mye glede av dette kjøpet, Dypen.
Hyggelig, takker :thumleft Da har du opplevd mye med Transalp 700, de scorer bra på mange områder i tester selv om vekt og effekt ikke kommer best ut på papiret.

Hvor langt har din 700 gått på disse årene, har du kofferter på, noen endringer på sykkel’n, hvilke dekk kjører du på, du tar servicer selv kanskje ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Arkivbilder Honda XL700 Transalp ...

EA1CE701-75BC-43F2-9E03-D1D4BE1FF854.jpeg
F821C5AC-BF76-41C1-B3C8-A83B4CB1114C.jpeg
BD49D4CB-BE69-4043-89DC-39DCBEDC1DCA.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

D7D080CF-5CD1-4B51-A9BC-618BB64A1723.jpeg
4 av 5 stjerner i denne testen ...
https://www.motorcyclenews.com/bike-rev ... salp/2008/
B1D781FC-B5CF-4387-9876-587EB29682F0.jpeg
Reklame film intro XL700 2008 ...
https://youtu.be/GvjyUj49z3I
F2DECD6A-85EF-4803-8774-47EBC55A10C8.jpeg
Masse info hos TopSpeed ...
https://www.topspeed.com/motorcycles/mo ... 47282.html
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av simpson »

Hadde en Sånn for 10 år siden.
Kjørte en sesong, men den passet ikke for mitt bruk.
Litt for lite effekt, dårlig dempere og 5 trinns kasse er noe av grunnen til at den ble solgt, samt ekstremt korte serviceintervaller . 6000 km pr oljeskift er alt for lite .
Men som ren pendler/bruks sykkel, helt greit, går også veldig billig, tror jeg kjørte i snitt 35 mil pr fylling.

Solo-rider
Innlegg: 869
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
Bosted: Vestfold

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Solo-rider »

Gratulerer med flott sykkel :thumleft
Hadde en XL 650 for noen år siden. Var veldig bra til pendling og fungerte greit til langturer i Norge. Så XL 700 kan brukes til det meste.

Fikk gode tips på det svenske XL forumet:https://www.xl-forum.se/index.php

Fant også en engelsk verkstedmanual her :http://transalpclub.pl/danetcp/instrukc ... ual-EN.pdf
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Svar til Dypen: Transalpen runder hvert øyeblikk 125 000 km. Har montert fullt koffertsett men toppboksen brukes desidert mest. Sidekoffertene kommer helst på ved lengre turer. For øvrig har jeg ikke gjort andre modifikasjoner enn å få på varmehåndtak og skifte ut setet til en langt bedre komfortsadel fra franske Top Sellerie. Dessverre er jeg ingen mekaniker og servicene utføres av det lokale verkstedet. De siste seks årene har dekkvalget vært Metzeler Tourance, gode allrounddekk som varer lenge.

Transalp har vel egentlig bare to markerte ulemper: serviceintervallene på korte 6000 km og en bensintank på 17 liter. Fem liter til hadde overhodet ikke skadet. 60 hester er ikke mye men fullt tilstrekkelig til min kjørestil og du slipper å betale avgiftskroner for gamper som bare står på stallen. Håndbeskytterne er nevnt over: de er store men fantastisk gode å ha sen høst og tidlig vår! En viktig bidragsyter til forlengelse av sesongen som for mitt vedkommende strekker seg til ti måneder i året.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

simpson skrev: 04 okt 2020, 10:46 Hadde en Sånn for 10 år siden.
Kjørte en sesong, men den passet ikke for mitt bruk.
Litt for lite effekt, dårlig dempere og 5 trinns kasse er noe av grunnen til at den ble solgt, samt ekstremt korte serviceintervaller . 6000 km pr oljeskift er alt for lite .
Men som ren pendler/bruks sykkel, helt greit, går også veldig billig, tror jeg kjørte i snitt 35 mil pr fylling.
Takker for ærlig syn på XL700, har selv ingen erfaring med denne men har hatt CB500X som er lavere på effekt. Kjøpet her er sykkel nummer to og måtte være noe helt annet og helst noe som også kan brukes på grus. Har søkt på sykler mellom 240cm³ - 1001cm³ for prosjektet, ja det er prosjekt jeg ser på det "garasjeprosjekt". Favoritten har vært 950 Super Enduro hvor jeg har tapt to sykler på målstreken hvor lokale kjøpere har gått seirende ut, her er det ikke mye å velge i og jeg gikk litt lei og ønsket å handle litt mer lokalt. Kravet til sykkel ble etter hvert mer fokus på eier og service historikk, tillstand, type sykkel og hva jeg har lyst til å gjøre / forandre og denne er kjempefin. Nevnte litt i min første post. Det første var å demontere toppboks, nytt skilt og skiltplate er bestilt, mini bagasjebærer og softbag rack, senterstøtte, slip-on, link pipe cat eliminator, justere ECU hvis jeg må, diverse justeringer på dempere og høyde. Kanskje jeg går for Karoo 3 dekk :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Solo-rider skrev: 04 okt 2020, 13:03 Gratulerer med flott sykkel :thumleft
Hadde en XL 650 for noen år siden. Var veldig bra til pendling og fungerte greit til langturer i Norge. Så XL 700 kan brukes til det meste.

Fikk gode tips på det svenske XL forumet:https://www.xl-forum.se/index.php

Fant også en engelsk verkstedmanual her :http://transalpclub.pl/danetcp/instrukc ... ual-EN.pdf
Takker og tusen takk for linkene. Transalp er jo godt kjent og jeg finner nok ut hvordan og hvor den kommer til sin rett :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Erlend Kveinen skrev: 04 okt 2020, 13:47 Svar til Dypen: Transalpen runder hvert øyeblikk 125 000 km. Har montert fullt koffertsett men toppboksen brukes desidert mest. Sidekoffertene kommer helst på ved lengre turer. For øvrig har jeg ikke gjort andre modifikasjoner enn å få på varmehåndtak og skifte ut setet til en langt bedre komfortsadel fra franske Top Sellerie. Dessverre er jeg ingen mekaniker og servicene utføres av det lokale verkstedet. De siste seks årene har dekkvalget vært Metzeler Tourance, gode allrounddekk som varer lenge.

Transalp har vel egentlig bare to markerte ulemper: serviceintervallene på korte 6000 km og en bensintank på 17 liter. Fem liter til hadde overhodet ikke skadet. 60 hester er ikke mye men fullt tilstrekkelig til min kjørestil og du slipper å betale avgiftskroner for gamper som bare står på stallen. Håndbeskytterne er nevnt over: de er store men fantastisk gode å ha sen høst og tidlig vår! En viktig bidragsyter til forlengelse av sesongen som for mitt vedkommende strekker seg til ti måneder i året.
Takker for oppklarende svar :) Drøye 115000 km mer en min, da har jeg masse å gå på ;) Varmehåndtak og sete er det mange som oppgraderer. Metzeler Tourance sitter på min nå og er sikkert veldig bra dekk til denne. Hverken serviceintervall eller tank størrelse vil påvirke min bruk ... Mitt første inntrykk etter kjøring i går er at dempere og dekk virket veldig stive / harde.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Bilde av en 2011 med LeoVince Slip-on og link pipe cat elminator ...
B7AED123-D05E-4680-A772-666630A64E3D.jpeg
Samme eksos men uten bekledning ...
601470D5-8DCB-491D-B874-E9E011FA2D50.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Originaldemperen er nok ikke verdens beste men den kan justeres. Prøv deg fram; jeg foretrekker et hardt oppsett. Med snaue 9500 km på telleren er det trolig originaldekkene som sitter på og etter ti år tror jeg så gjerne at de føles harde og stive! Sjekk datomerkingen og bytt hvis dette er tilfelle.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Nomade skrev: 03 okt 2020, 16:50 Gratulerer med ny sykkel! Håndbeskytterne ser gigantisk ut, skal du ikke bytte de ut?
Må smile litt, etter din bemerkning på håndbeskytterne så ser jeg de er gigantiske og beskytter bare mot vind men det var kanskje hensikten. Ser på det du får kjøpt i dag så er de både beskyttende mot vind og støt :thumleft

https://sw-motech.com/en/bike/HONDA/XL7 ... 022009.htm

https://flyingbrick.co.za/product/barkb ... nd-guards/
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av simpson »

dypen skrev: 04 okt 2020, 23:48
Nomade skrev: 03 okt 2020, 16:50 Gratulerer med ny sykkel! Håndbeskytterne ser gigantisk ut, skal du ikke bytte de ut?
Må smile litt, etter din bemerkning på håndbeskytterne så ser jeg de er gigantiske og beskytter bare mot vind men det var kanskje hensikten. Ser på det du får kjøpt i dag så er de både beskyttende mot vind og støt :thumleft

https://sw-motech.com/en/bike/HONDA/XL7 ... 022009.htm

https://flyingbrick.co.za/product/barkb ... nd-guards/
Jeg satte på Leo Vince slip on og lyden ble myyye bedre av det.
Håndbeskyttelse, ikke bytt de ut. De funker helt supert mot vær og vind. De er store, men det er jo litt av vitsen med de :D
Jeg kjørte 1020 km i ett strekk med den og det største problemet på den turen var sete, men tror de fleste seter er ubehagelige etter så mange timer på sykkelen. Reiste 0900 om morgenen og var hjemme 0300. Men det var inklusive ferge fra Hirtshals.
Men så lenge du vet dette er en rimelig sykkel og ikke en KTM, tror jeg nok du blir fornøyd.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Erlend Kveinen skrev: 04 okt 2020, 23:44 Originaldemperen er nok ikke verdens beste men den kan justeres. Prøv deg fram; jeg foretrekker et hardt oppsett. Med snaue 9500 km på telleren er det trolig originaldekkene som sitter på og etter ti år tror jeg så gjerne at de føles harde og stive! Sjekk datomerkingen og bytt hvis dette er tilfelle.
Kliss nye dekk men jeg lurer på om det er litt mye luft ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Svar