Om jeg skulle tenkt kun på BMW, driftsøkonomi og simplisitet, samt kjørbarhet hadde jeg nok heller gått for en K75. Den er smalere, mindre og lettere.
Om man skal åpne opp for andre merker, ja da er det ekstremt mye man kunne kjøpt. Transalp feks.
Pendlersykkel
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Pendlersykkel
Den er lekker, var det jeg prøvde å sioivindg skrev: 04 okt 2020, 20:54 BMW-boxer blir aldri feil, men vil den oppleves bedre å lanesplitte med enn GS'en?
Men tjo, jeg er usikker. Styret er uansett bredere enn motor, så jeg tror det er mer følelsen av at motoren er bred enn at den faktisk er i veien.
GS’n føles litt merkelig, kanskje fordi jeg sitter høyt, kanskje fordi vekta, kanskje fordi jeg vet ikke. Jeg har tidligere hatt lavere sykler som går lett gjennom, Street Triple og z750 feks. De er litt lettere og litt mer kompakte.
Det er klart, r850r er vel et par kilo tyngre enn GS’n, usikker på hvor høyt man sitter, men er jo en romslig sykkel det også.
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Pendlersykkel
Jeg tror egentlig mye av dette med lanesplitting og kvielse mot å klemme seg mellom bilene som regel sitter i hodet. Jeg regner meg selv som relativt tøff og kjører med sidekoffertene på hele sesongen uten unntak. Jeg tar igjen andre motorsyklister som er en halvmeter smalere enn meg selv føler jeg som stopper opp der hvor jeg kliner meg forbi.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Pendlersykkel
Veier den virkelig 240 kilo? Det er vel mer enn min R1200R?
Re: Pendlersykkel
Jeg tror jo du har helt rett. Jeg kjøpte den som nevnt i februar, så kom corona og hjemmekontor, og siden har jeg bare vært på kontoret fire ganger, og da med sykkel. Det er nok bare at det er uvant med den i tett trafikk. Jeg regner meg selv for være lite redd for lanesplitting, men denne er stor, og jeg har bare ikke rukket å bli komfortabel med den i mellom to semitrailere som gjerne ligger på streken begge to.FredrikE24 skrev: 04 okt 2020, 21:28 Jeg tror egentlig mye av dette med lanesplitting og kvielse mot å klemme seg mellom bilene som regel sitter i hodet.
Det andre argumentet står seg imidlertid fremdeles; jeg vil gjerne ha mange kilometer på sesongen, men jeg synes at pendlekilometerne kan trekkes på en litt mindre viktig sykkel.
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
Re: Pendlersykkel
Jepp.
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
- Domino
- Innlegg: 1184
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Pendlersykkel
Hva med en Yamaha FJ1100/FJ1200? Slitesterke sykler der du slipper å ligge og kjøre. Veteranforsikring er billig, godt med dreiemoment, og de fleste har kofferter dersom du må ha med deg ting til og fra jobb.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Pendlersykkel
Hvorfor vannavkjølt, en eldre vannavkjølt kan gi deg noen problemer du ikke ønsker. Slanger, radiatorer, og vannpumper du ikke får tak i nytt lenger. Har den utfordringen, og har hatt det i mange år, så du kan risikere å vente litt på deler.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650