KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
For en tid tilbake fusjonerte underselskapet Loxkel med fokus på Piaggio, Aprilia og Moto Guzzi med morselskapet Kellox, som lenge har vært Hondaimportør her i landet.
Nå slutter Kellox som Piaggioforhandler leser vi i MC-Avisa.
Og da er et av flere spørsmål:
Hva skjer med Moto Guzzi importen i Norge?
Med nye V85 TT har jo dette ikoniske italienske merket seilt i medvind de siste par årene.
Hva nå...?
https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... -avsluttes
Nå slutter Kellox som Piaggioforhandler leser vi i MC-Avisa.
Og da er et av flere spørsmål:
Hva skjer med Moto Guzzi importen i Norge?
Med nye V85 TT har jo dette ikoniske italienske merket seilt i medvind de siste par årene.
Hva nå...?
https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... -avsluttes
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Jeg foreslår at AJ tar over som importør - trenger noe å sysle med inn i pensjonisttilværelsen - og Guzzi-interessen har du jo :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Ja, det kunne vært noepekle skrev: 06 okt 2020, 20:51 Jeg foreslår at AJ tar over som importør - trenger noe å sysle med inn i pensjonisttilværelsen - og Guzzi-interessen har du jo :)

Mye som mangler utover entusiasmen for merket, er jeg redd.
Men man får håpe at det kommer, eller allerede er, en seriøs aktør i kulissene klar til å overta.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?




mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Er meg et stort under at du ikke eier en Moto Guzzi AJ. Du er jo på banen i alle tråder hvor dette merket nevnes. Nå er dte på tide at du snart drar kortet og kjøper en slik!




-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Jo'a...
Guzzi fascinerer meg fortsatt, ja.
Har hatt noen av mine største MC-oppturer med en Moto Guzzi Stelvio og tildels også Moto Guzzi Audace 1400 :) .
Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.
..

Uansett så er Moto Guzzi et merke som skiller seg ganske så vesentlig fra de øvrige på det norske MC-markedet.
Derfor synes jeg det vil være spesielt synd om nettopp Moto Guzzi forsvinner.
Noe jeg tror det neppe gjør nå som V85TT har skapt ny interesse for dette ikoniske italienske merket med uavbrutt produksjon siden 1921, som den eneste motorsykkelprodusenten i Europa.
En bragd det står respekt av.
100-års jubileum neste år...
Og det får vi håpe og tro noen i bransjen vet å utnytte ved å sørge for at Guzzi fortsatt blir en del av den norske MC-floraen hvor jo også Royal Enfield, et av verdens aller eldste motorsykkelprodusenter, også er blitt en del av buketten.
En berikelse begge to i det norske MC-miljøet, etter min mening.
Også håper jeg selvfølgelig også at Aprilia fortsatt også blir et merke man kan få kjøpt her i landet.
Men det kan kanskje se stygt ut med tanke på de lave salgstallene Aprilia har hatt de siste årene...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Er vel noe av "særpreget" med italienere det kanskje ja.......Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Ja, det har vel vært et par-tre andre historier her inne som gjelder Aprilia og Ducati også, ja...Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 11:14Er vel noe av "særpreget" med italienere det kanskje ja.......Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.![]()

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Mhm...AJ skrev: 07 okt 2020, 11:17Ja, det har vel vært et par-tre andre historier her inne som gjelder Aprilia og Ducati også, ja...Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 11:14Er vel noe av "særpreget" med italienere det kanskje ja.......Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.![]()
![]()
Jeg har vel aldri opplevd tidligere å kjenne noen som har fått fullstendig motorstans hele tre ganger. Alle med Ducati. Her snakker vi så og si klin nye sykler.
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Sånne ting skjer med alle merker, men ikke alle forteller om det.Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 11:26Mhm...AJ skrev: 07 okt 2020, 11:17Ja, det har vel vært et par-tre andre historier her inne som gjelder Aprilia og Ducati også, ja...Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 11:14Er vel noe av "særpreget" med italienere det kanskje ja.......Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.![]()
![]()
Jeg har vel aldri opplevd tidligere å kjenne noen som har fått fullstendig motorstans hele tre ganger. Alle med Ducati. Her snakker vi så og si klin nye sykler.
Har opplevd at en i følge fikk totalthavari i 260 km/t, med en BMW S1000RR.
Da han omsider kom seg til Norge igjen og leverte sykkelen på verksted, fikk han beskjed om at han ikke var den eneste som har BMW som hadde opplevd dette. Veiva knakk rett av mellom sylinder 2 og 3. Riktignok en garantisak, men det var en svakhet med de.
Historien en full av lignende saker med alle typer hendelser med alle typer sykler. Men noen merker er det mer populært å elske å hate enn andre

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Du har sikkert rett. Men jeg stoler mest på magefølelsen. Så langt har den reddet meg. Birtsett fra en 2002 modell Golf jeg hadde en gang for 20 år siden. :)
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
En skikkelig futuristisk bil det da vil jeg siBjerknez skrev: 07 okt 2020, 14:34 Du har sikkert rett. Men jeg stoler mest på magefølelsen. Så langt har den reddet meg. Birtsett fra en 2002 modell Golf jeg hadde en gang for 20 år siden. :)

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Den var jo speller ny når jeg kjøpte den og jeg husker jeg betalte 42.000 for innebygget GPS, som i 2002 kun var forbeholdt langt dyrere biler. Men man fikk det som ekstrautstyr.
Men desverre så var det så mye feil med den bilen at det skulle ta 18 år før jeg satt meg i en Golf igjen, men da med EL-motor.
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
42000 for GPS?Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 15:35Den var jo speller ny når jeg kjøpte den og jeg husker jeg betalte 42.000 for innebygget GPS, som i 2002 kun var forbeholdt langt dyrere biler. Men man fikk det som ekstrautstyr.
Men desverre så var det så mye feil med den bilen at det skulle ta 18 år før jeg satt meg i en Golf igjen, men da med EL-motor.
Da vil jeg påstå at du burde ha bestilt time på sykehus samtidig for en sjekk av tankegodset

