Her bommer du veldig. En Tesla hadde gruset scooteren din både i toppfart og aksellerasjon. Teslaen gjør 0-100 på rundt 3-4 sekunder. Det gjør IKKE scooteren din. Toppfarten på Tesla er nok også langt høyere.FreewheelBurning skrev: 19 okt 2020, 15:02 Jeg skulle ut på motorveien forrige uke, med en tesla bak. Den akselererte raskere enn mine 28 eselkrefter klarte, så den kjørte ut på siden (venstre feldt). Men det varte ikke mange nok sekunder til at vi begge nådde fartsgrensen (toppfart), og ble liggende ved siden av hverandre et stykke videre. Dette er en av få ganger jeg blir forbikjørt av bil, det er nesten alltid motsatt. Hvis jeg hadde hatt en raskere scooter (c650, t-max, burgman 650 eller forza 750) hadde jeg rivd ifra uten problemer.
Dette er en av få tilfeller jeg merker at en 300cc motor kommer til kort. Et annet tilfelle er danske motorveier, der bånn gass ikke er nok til å pålitelig kunne kjøre forbi alle biler.
Tror nok ikke han/hun i Teslaen prøvde å kjøre om kapp med deg over hodet. Selv JEG hadde slitt litt med å holde følge med en Tesla fra 0-100 med min S1000R. Vertfall opp til 100km/t. Derfra hadde jeg nok tatt den, men noen lett oppgave hadde det ikke vært.
Du hadde aldri "rivd i fra" en Tesla med en scooter. Uansett kubikk.
Jeg tviler også på om du hadde klart og holde følge med vår E-Golf opp til 80km/t. Jeg tviler og jeg tør til og med og vedde penger på at du hadde tapt. Nå er toppfarten på E-Golf 140km/t så der hadde du trolig tatt meg dog. Nye el_biler i dag er overraskende friske i frasparket. Aksellerasjonen er faktisk ganske bra. Men el-biler har ikke noe å stille opp med når man nærmer seg toppfarten som ofte er sperret på rundt 140km/t. Sikkert for å ikke overbelaste batteriet. Tesla har nok ikke den sperren. Hvorfor vet jeg ikke.