Trådstarter laget en tråd som startet bra, men kom selv med utspill som var direkte feil og da er det vel innafor og korrigere dette, ellers så vil jo tråden uansett ikke inneholde korrekte opplysninger og fakta, noe som vil gi et falskt grunnlag for det som diskuteres.oivindg skrev: 20 okt 2020, 20:16 For min del kan vi godt stenge denne tråden og eventuelt lage en egen tråd for småkrangling og nytteløse diskusjoner.
Hvis en scooter 300cc har alt man ønsker seg, kan kjøre fra Teslaer og i den forbindelse også være i stand til å ta opp kampen mot litersykler med fem ganger motorkraften, så er det på sin plass og korrigere dette, slik at TS får riktig informasjon.
Mye rundt dette med komfort og valg av sykkel er smak og behag og kan umulig skape noe entydig enighet, men direkte feil som strider mot all logikk synes jeg er viktig å rette på.
Når TS da fortsetter og tviholde på egenskapene til scooteren sin vedrørende aksellerasjon etc. så er det han selv som ikke er villig ti å ta til seg informasjonen og eller forklare seg skikkelig. Er man her for å lære, så må man jo kunne høre på andre som irettesetter en med fakta når man er på viddene.
Selvsagt er det litt sårt og få passet sitt påskrevet på den måten, for man har jo inne i sitt eget hode skapt seg en sannhet samt letet opp informasjon på nettet som bekrefter dette og a blir det vanskelig å endre kurs. Jeg regner med han har vert på andre scooterforum og funnet entusiaster der som lever i sin egen boble. Helt greit det, men skal man få svar og kanskje bli litt klokere er det nok greit å kikke litt utenfor skylappene i blandt.
En scooter som gjør 0-100 på rundt 9 sekunder (flere videoer på Youtube lyver ikke og de som kjører disse scooterene på youtube vil nok heler pynte på tallene enn omvendt) går jo som en hvilken som helst oppegående familiebil. Familiebilen har faktisk overtaket også når man nærmer seg høyere hastigheter med veldig god margin.
Hvor han har dette fra at han kan kjøre fra en Tesla som angivelig skal ha gitt flatt gjern i et akselerasjonsfelt aner jeg ikke. Jeg sier ikke at det ikke har skjedd det han sier, men jeg er 100% sikker å at Teslaføreren ikke engang prøvde og kjøre om kapp med fyren.
Så sant ikke jeg eller flere her har missforstått han noe voldsomt, eller han har forklart seg på en utrolig klønenete måte så er dte ganske tydelig at han har bestemt seg for at hans sykkel har alt. Flott for han hvis han mener det, men det blir på feil grunnlag hvis det han sier her er sant i hans eget hode.
Så jeg ser ikke noe galt i å rettesette det som skrives her. Hadde det vært en annen som startet tråden hadde det vært litt annerledes, men her er det alltså trådstarter selv som ønsker svar og kommer i tillegg med helt feil fakta vedrørende sin egen sykkel. Da er det ikke lenger en diskusjon som fører noe sted hen.
Ved å irettesette og kanskje snu tankegangen og eller prøve og forstå hva hva TS mener er derimot noe som kan snu tråden til å kanskje gi ny og mer nyttig informasjon. Tror jeg.