K1200ene er gode sykler, de. Pass deg for at den har fulgt servicene når det kommer til skifte av bremsevæske, så slipper du forhåpentligvis at det er noe strul med abs-systemet. Enklere å selge videre, når slikt fungerer. Sånn, hvis planen er å skifte til annen sykkel kort tid etterpå.
Det er verdt å sjekke om clutchen har vært skiftet. Det er en omfattende, men ikke umulig jobb. Spor etter oljelekkasje ved girkassa, bør du også se etter. Liten o-ring som slipper olje gjennom, og medfører slurende klutsj. Har selv en k1200rs, og ser vel for meg at den jobben må gjøres en dag (91 000 kilometer på den, pr i dag).
Motoren går ellers fint nå. Skiftet lambdasensor i fjor sommer, det er eneste "driftsfeil" så langt.
Vacumlekkasjer og slitne bensinslanger, er verdt å se over, med tiden. Skal ta en runde på det nå i vinter. Men sånt er du vel Dus med gjennom yrket ditt.
Overlater resten av detaljene til Fredrik. Han skrur mye mer på disse K-syklene enn meg.
