MC-nyheter og MC i media

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: MC i media

Legg inn av mekkern »

jaja...nå er visst mc hateren på TØ i gang igjen,,,

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6993455

lurer på hvordan dette grunnlaget for konklusjonen er regnet ut????

har desverre sett mye fra dene figuren som er forvrengt eller hentet rett ut av luften,,,,
Edit. var visst litt for kjapp der...annen figur nå..

men tittet litt på en av konklusjonene at det var mest km med lett mc, og minst km med fører/passasjer totalt i denne gruppen??? :scratch
Sist redigert av mekkern den 14 feb 2010, 18:21, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ser det er hntet opplysninger fra NTB, og vil tro de har hentet opplysninger fra forsikringsselskapene.

På siden til NMCU finnes ulykkesutviklingen i 2009: Ulykkesutviklingen
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Vell, selv om det er negativt med drepte i trafikken må det jo sies at det var jo en posetiv utvikling mtp omkommende.

Det vil alltid være drepte i trafikken som kjører mc pga ulike forhold. Man kan være så forsiktig man vil men det kan alltid skje noe og jeg trur det er viktig og tenke på dette når man er ute og kjører og ta forhåndsregler så godt man kan.

Selv det er ikke nok bestandig.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Litt om risiko...

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=587186" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Svolp

Legg inn av Svolp »

Det er jo ikke noe og legge skjul på at en 16åring som får lett motorsykkel, eller en 18åring som får bil for første gang er ekstra utsatt mtp at trafikk forståelse og erfaringen ikke er helt optimal. (Uten og skremme dere foreldre med unger i den alderen :thumleft )

Vet ganske bra selv hvordan jeg var som 16åring og nyinnkjøpt motorsykkel, det posetive var at når billappen var i boks hadde jeg kjørt fra meg ganske bra :roll
Fart er gøy, spessielt for de som prøver det for første gang, det og bli kjepphøy og gjerne ha noen venner som i tillegg er :mc1 bidrar liksom ikke så veldig godt :-J

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

:scratch Hmmm..noen må sjekke slektstavla og andre mulig nære forbindelser disse meddommerne har i forhold til tiltalte.... :O

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

ble frikjent av meddommerne-2 gamle kjærringer som også synes det er vanskelig å følge med i traffiken ,mener å ha lest at hu ene er født i 41..halvblinde folk i trafikken er ikke bra.. :bandana :bandana
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har ikke lest oppslaget enda, men det første som slår meg er at media svært gjerne skriver om alt som har med MC å gjøre om dagen... :moi:

960x.jpg

Klikk på bilde for å lese...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Har globe tatt på seg sumo-drakten å skapt litt spenning i hverdagen? :knegg

http://www.dagbladet.no/2010/04/09/nyhe ... i/11200073" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmm...nei, er nok av en slik oppfatning av at slike hendelser skulle ha vært avstraffet på samme måte som de straffet hestetyver på i det gamle vesten. ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Greit med en påminnelse som dette...:

http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1466665.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Svolp

Legg inn av Svolp »

Off, det er så j**** skummelt og lese om hele veien, det er ganske mange som blir drept vært eneste år..
Det er det jo med bil også men når man tenker antall mc som går på veien kontra antall biler er det ganske klart av vi er overrepresentert, eller hva?

Usj..

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Det gjelder å bruke hodet, tilpasse farten etter forholdene. Det er jo stor fare for at veibanen nå på våren ikke er som da vi kjørte samme veien i fjor høst. Løs grus, sprekker i asfalten og telehiv kan en oppleve ofte nå, så vi får ta det pent og håpe at det går bra for alle.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Tja... Tenkte på å melde inn farlige steder på veien i dag. Men så gikk det opp for meg at det er lettere å rapportere de bra stedene ? På 19,6 km så tror jeg at ca 4km er bra og resten er fulle av hull,langsgående gjennomslitasje av øvre veidekke i hjulspor og dype slitasjespor og en hel haug med langsgående sprekker generellt. Mulig det er noe i veien med mine øyne men i år ser jeg også en hel del sprekker mellom kjørebanene med langsgående sprekker. Det kan jeg ikke huske å ha sett før ? Det føles litt utrygt å kjøre fartsgrensas max tillatte noen steder.

Svar