Sesongen har startet...

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av evike »

Cbr skrev:Sports mc førere som bruker super duper klær er ikke posører. Dette blir bare for teit. Neste emne.
Hvis det er som jeg tror, så er uttrykket "Posører" ment om de som kun kjører korte turer for å vise frem seg selv og sykkelen til plasser hvor man "synes", mer enn å kjøre sykkel for å kjøre for turens skyld.
Vel og bra å vanke på TGF/Karl Johan, Tyrigrava og andre steder hvor folk treffes, men hvis det er bortimot den eneste kjøringen som utføres, så vil jeg også kalle de for posører.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Cbr »

Og om en har på racing skinn klær betyr ikke at en poserer, som ble hevdet av noen andre.

Hele "posør" begrepet er født av janteloven å den gidde jeg ikke bry meg noe om. :notlistening

Blir feil av en enkel gruppe å bestemme hva som er og ikke er ekte motorsykkel kjøring. Hva ihvertfall aldri det jeg mente, men ser ut til at en her må spesifisere til fingerspissene.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Dexter »

Cbr skrev:Og om en har på racing skinn klær betyr ikke at en poserer, som ble hevdet av noen andre.

Hele "posør" begrepet er født av janteloven å den gidde jeg ikke bry meg noe om. :notlistening

Blir feil av en enkel gruppe å bestemme hva som er og ikke er ekte motorsykkel kjøring. Hva ihvertfall aldri det jeg mente, men ser ut til at en her må spesifisere til fingerspissene.
Jeg må ærlig innrømme at jeg har enda ikke skjønt hva du har ment, så om en må spesifisere så får det være en ting, men det nytter vel lite å spesifisere når spesifiseringen er like vanskelig å forstå :scratch

Samma det. Gleder meg til å kjøre. Jeg kjører R-sykkel og har tenkt å kjøre så snart det er mulig. Jeg kjører ifte kortere turer fordi det passer best både for meg og madammen hjemme. :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Cbr »

Mente opprinnelig bare det at vi som kjøre fort i svingene med ner brekk å mc`r spesielt for slikt ikke kjører så mye ennå fordi vi ikke kan kjøre så vi har lyst til pga alt salte/sanden. Er og i år mer salt/sand på veiene en på mange mange år. Dette ble i andres øyne til at jeg ikke liker tourere å mener det er forbudt for visse mcr å kjøre nå. Jaja :O

Åja det ner brekket jobbe jeg med ennå :janikk

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Dexter »

oh, nerbrekk er ikke noe for meg enda... men da skjønner jeg også litt mer hva du mener :thumleft

Det blir rolig kjøring i starten så lenge veiene er som dem er ja...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Duville »

Det virker som om cbr er en som kjører r sykkel på vanlige veier slik som racerkjørere kjører på bane. Litt sånn som de to som blåste forbi meg midt i en sving utenfor Sandnes mot ferjeleiet nordover - jeg kjørte touring sykkel og kjørte seint. Når disse kjørte forbi i svingen la de ned sykkelen vesentlig mer enn det jeg mått fordi de kjørte vesentlig raskere enn meg og måtte derfor ha mye mer nedbrekk enn meg. De gjorde jo et fåfengt forsøk på å imponere - sånn idiotkjøring er jeg ikke så imponert over heller det motsatte, de stod jo og ventet på beundrende blikk lenger borte når jeg kom. Full kjøredress og knekk i knærne..... tøffe så lenge det varer.

Hvis dette er det rogalendingen kaller nedbrekk så er det nok noe vi alle har mer eller mindre alt etter hvor fort vi kjører. Kanskje litt overgitt over at cbr ikke kan forklare hva han mener når flere etterspør dette...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av AJ »

Jeg også synes det er litt morsomt (les: komisk... ;e ) med disse hjulbeinte skinndresskledte (joda, skinndress er bra :janikk) racerkjørerne som slenger ut kneet og plasserer rompa nesten nede ved fotpinnene i sine nedbrekksmanøvre... :P

Er ikke så skvetten selv når det gjelder nedbrekk jeg heller, men sitter som vanlig i salen når jeg gjør det. Likevel har fotpinnene tatt nedi...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Duville »

Du får jo flyttet tyngdepunktet enda litt lenger ned når du skyver stussen ned mot veien og har kneet ned mot veien så det gjør nok en kilometer eller ti ekstra - og ja det ser litt latterlig ut når dette utføres på vanlige veier, men mest synes jeg det er uansvarlig overfor øvrige trafikanter når de kjører sånn på grensen

.... For fort kjører vi nok alle innimellom men dette som jeg opplevde var nok på grensen av det som var lovlig over grensene for de fleste...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av jhn »

Æ har jo kjørt bak R kjørere som har hengt ved siden av sykkelen mens æ har sittet normalt i salen i tilnærmet
lik fart,da e det vel litt "posørfaktor"med i bildet vil æ tru.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Cbr »

Mange har bare slengt påstander basert på hva de tror jeg mener å de har slett ikke spurt etter mer forklaring. Trenger ikke nerbrekk som på bane nå for å slite i svingene med all den sanden som er nå. Da jeg skrev at nerbrekk er jobbe jeg med ennå så betyr ikke det at jeg er utlært banekjører eller kjører som en. Jeg har en lang vei å gå. Nå må en kjøre forsiktig imotsetning til når det er tørr asfalt der salt/sand er feiet bort, det blir kjedeligt for meg nå. De klær jeg bruker er ikke av den typen som blir latterliggjort her. Jeg ler ikke med.

Slutt å legg til innimellom "linjene" å les postene nøye.

Har ingenting imot verken R kjørere eller Tourere.

Å mc`n jeg har er ikke R mc men sports-tourer.

Alle burde kunne tåle at andre har mc av andre grunner en de selv.

Godtvoksen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Godtvoksen »

Cbr skrev:Mange har bare slengt påstander basert på hva de tror jeg mener å de har slett ikke spurt etter mer forklaring.

Slutt å legg til innimellom "linjene" å les postene nøye.
Jeg har lest nøye alt hva du har skrevet i denne tråden, og de svar du har fått. Jeg ser andre forsøker å forstå hva du mener på en positiv måte, uten å komme med noen spesielle påstander. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstår noe av hva du prøver å uttrykke. :-k

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av mekkern »

prøver meg på en mellom linjene jeg da-det får briste eller bære,forsto det slik:

CBR gidder ikke å kjøre nå for det blir for kjedlig da han ikke kan kjøre særlig aktivt pga grus og kan grise til "superduper"dressen/sykkelen.

for meg som kjører bare tur så er det greit å grise til klærne og sykkelen.-det er helt riktig,kjører tur jeg møkkete blir jeg også- men hvordan jeg kjører tur er en annen sak.. 8)

EDIT: Fortsatt 30 meter igjen i gata med snø/is så det er noen dager ennå..mulig søndag..siste stumpen går hvis det er bra på lørdag.

Når folk vil begynne sesongen er meg revende likegyldig-samme hva de kjører-eller hvilken måte de vil fremstå.
prøver heller ikke å tillegge andre mine meninger. fritt land og fritt å mene hva vil.
Men JEG er lei vinteren og vil ut å dyrke mine intresser NÅ!
Sist redigert av mekkern den 18 mar 2010, 17:19, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av jhn »

For orden skyld,min kommentar va ikke spesielt retta til cbr men
bare en kommentar til et pussig fenomen æ har registrert

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Duville »

HM - hvis cbr ønsker at vi skal ta alt han skriver bokstavelig så må han slutte å snakke i gåter. cbr må kanskje også begynne å svare på spørsmål som stilles direkte til ham

når han har ryddet litt i dette så kan han (kanskje) kreve at vi andre slutter å lese i mellom linjene eller sagt på en annen måte kreve at vi ikke forsøker å tolke det han skriver....... da vil det kanskje heller ikke bli så mange misforståelser.....


:scratch

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Duville »

Når alt dette er sagt så må jeg si at jeg har litt i mot den formen for kjøring jeg beskrev over her - at de risikerer noe selv får så være men at de utsetter oss andre for dette (forbikjøring på utsiden i en uoversiktelig sving uten oversikt over ha som kommer foran. Likte ikke det noe særlig, men de var tydelig ute etter å tøffe seg...

Svar