Ja, dekslet med tenningslåsen og bryterne må av så kommer toppen av gaffelrørene frem.KåreDump skrev: 11 nov 2020, 12:03Du må vel av med deler av Batwing'en, og husk å bestille de to skruene og pakningene nederst på gaffelen (der du tapper av olja).Jompa skrev: 07 nov 2020, 20:20 Hvis det ikke er for mye skruing kan det hende at jeg bytter gaffelolje også.
De er gjerne laget av kinesium (bruddstyrke som flatbrød, og hardhet som plastelina), og blir ofte ødelagt når du skrur de av.
På min 2012 RK gikk jeg for en litt "tjukkere" W20 olje, og fikk en litt stivere gaffel. Anbefales.
Nå har jeg sett noen filmer på youtube ang bytte av gaffelolje der olja blir tappet ut og etterfyllt med gaffelen på plass mens servicemanualen sier at den skal demonteres og tømmes. Får man ut all oljen med å tappe den ut gjennom tappepluggene eller må gaffelen virkelig demonteres ?