Pepperkakemotorsykkel
Pepperkakemotorsykkel
Hei alle
For maaange år siden fikk jeg, av min dengang ganske lille datter, en pepperkakemotorsykkel til jul. Hun traff godt og fikk med mange detaljer. Det var ikke vanskelig verken å kjenne igjen merke eller modell. Pepperakakevarianten overlevde originalen - bildet tok jeg i dag, men det er flere sykler og mange år siden den ekte tok oss på tur.
Selv om det fortsatt er mildt vær over store deler av landet har nok de fleste parkert for vintereren, og mange sitter nok mer hjemme enn vanlig på grunn av pandemien. Tar dere utfordringen: Lag en pepperkakemodell av sykkelen deres, og legg ut bilde. Det kan bli en morsom tråd med mange fine pepperkakemotorsykler - for de som ikke er helt stødige i bakeunsten går det visstnok an å kjøpe ferdig deig.
For maaange år siden fikk jeg, av min dengang ganske lille datter, en pepperkakemotorsykkel til jul. Hun traff godt og fikk med mange detaljer. Det var ikke vanskelig verken å kjenne igjen merke eller modell. Pepperakakevarianten overlevde originalen - bildet tok jeg i dag, men det er flere sykler og mange år siden den ekte tok oss på tur.
Selv om det fortsatt er mildt vær over store deler av landet har nok de fleste parkert for vintereren, og mange sitter nok mer hjemme enn vanlig på grunn av pandemien. Tar dere utfordringen: Lag en pepperkakemodell av sykkelen deres, og legg ut bilde. Det kan bli en morsom tråd med mange fine pepperkakemotorsykler - for de som ikke er helt stødige i bakeunsten går det visstnok an å kjøpe ferdig deig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Pepperkakemotorsykkel
Jeg er nok en av dem som tilbringer absolutt og i høyeste grad minst tid på kjøkkenet, så bakeforkle har jeg ikke hatt på meg siden min mor tvang meg til å bli med på julebaksten som liten. 

-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Pepperkake-mc lages når du er iført skinndress og hjelm. FORKLE????Bjerknez skrev: 10 des 2020, 14:42 Jeg er nok en av dem som tilbringer absolutt og i høyeste grad minst tid på kjøkkenet, så bakeforkle har jeg ikke hatt på meg siden min mor tvang meg til å bli med på julebaksten som liten.![]()
Artig innlegg! Vi får se nå i neste pepperkakebakerunde!Joachim skrev: 10 des 2020, 14:24 Hei alle
- Bjerknez
- Kontakt:
Så klosset av meg.cannon skrev: 10 des 2020, 15:05Pepperkake-mc lages når du er iført skinndress og hjelm. FORKLE????Bjerknez skrev: 10 des 2020, 14:42 Jeg er nok en av dem som tilbringer absolutt og i høyeste grad minst tid på kjøkkenet, så bakeforkle har jeg ikke hatt på meg siden min mor tvang meg til å bli med på julebaksten som liten.![]()

Siden ungene bakte pepperkaker i dag tok jeg utfordringen. Problemet er at utfallet ble langt unna bilde jeg hadde i hodet når jeg startet 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- Snekker.edvin
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850
Prøver vi også. Ikke noe kunst og rett kopi men laget av lille jenta med store hjerte. God jul til alle sammen
PS Yamaha Tdm 850Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Kontakt:
Kom igjen'a folkens. Er det ingen her inne som har en CNC maskin som kan gravere en skikkelig pepperkakemotorsykkel? DET hadde vert langt mer spennende :)
Steike pepperkakedeig i blokk og deretter frese ut ønsket form, interessant tilnærming, Bjerknez!Bjerknez skrev: 14 des 2020, 07:22 Kom igjen'a folkens. Er det ingen her inne som har en CNC maskin som kan gravere en skikkelig pepperkakemotorsykkel? DET hadde vert langt mer spennende :)

I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg anser dette som absolutt muligKåreDump skrev: 14 des 2020, 10:09Steike pepperkakedeig i blokk og deretter frese ut ønsket form, interessant tilnærming, Bjerknez!Bjerknez skrev: 14 des 2020, 07:22 Kom igjen'a folkens. Er det ingen her inne som har en CNC maskin som kan gravere en skikkelig pepperkakemotorsykkel? DET hadde vert langt mer spennende :)![]()

Regner med det finnes noen her inne med CNC maskin? Har ikke dette selv desverre, men dette hadde helt klart tatt matlagingen til et nivå jeg kunne akseptert for min del

- oivindg
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Jeg vurderer å prøve pepperkakedeig i 3D-printeren.Bjerknez skrev: 14 des 2020, 10:11Jeg anser dette som absolutt muligKåreDump skrev: 14 des 2020, 10:09Steike pepperkakedeig i blokk og deretter frese ut ønsket form, interessant tilnærming, Bjerknez!Bjerknez skrev: 14 des 2020, 07:22 Kom igjen'a folkens. Er det ingen her inne som har en CNC maskin som kan gravere en skikkelig pepperkakemotorsykkel? DET hadde vert langt mer spennende :)![]()
Regner med det finnes noen her inne med CNC maskin? Har ikke dette selv desverre, men dette hadde helt klart tatt matlagingen til et nivå jeg kunne akseptert for min del![]()

- Bjerknez
- Kontakt:
DA snakker vi :)oivindg skrev: 14 des 2020, 12:43Jeg vurderer å prøve pepperkakedeig i 3D-printeren.Bjerknez skrev: 14 des 2020, 10:11Jeg anser dette som absolutt muligKåreDump skrev: 14 des 2020, 10:09Steike pepperkakedeig i blokk og deretter frese ut ønsket form, interessant tilnærming, Bjerknez!Bjerknez skrev: 14 des 2020, 07:22 Kom igjen'a folkens. Er det ingen her inne som har en CNC maskin som kan gravere en skikkelig pepperkakemotorsykkel? DET hadde vert langt mer spennende :)![]()
Regner med det finnes noen her inne med CNC maskin? Har ikke dette selv desverre, men dette hadde helt klart tatt matlagingen til et nivå jeg kunne akseptert for min del![]()
![]()

WOW!!!
Venter i spenning på resultatene deres!!
Venter i spenning på resultatene deres!!

I never apologize.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Siden jeg har handlet et par-tre Held ting fra FC-Moto i år, fikk jeg en hyggelig julehilsen med dette bildet:
Så da får pepperkakeMC'en på dette bildet være mitt bidrag i denne tråden...
.
Så da får pepperkakeMC'en på dette bildet være mitt bidrag i denne tråden...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.