RuneMC skrev:
Finfin tur og sykkelen gikk som ei klokke. Det eneste aberet var at smeltevannet medførte at en vask var påkrevet ved retur
[album]188[/album][album]189[/album]
Vanskelig å tro men det var faktisk nypolert krom der under all møkka på eksospotta :)
hehe Rune
.. den fortellinga og bildene ga meg ett aldri så lite "flash back" her jeg sitter som gammel gubbe, med "en hikkas én" i glasset samt flere innabords, og myser innom nettet.
Det gjelder det å kjøre mc på tvilsomt føre...
Det var mars i 1975 og veien var ikke brøyta som nå ....
Det var kun fire bare spor i snøen/ is av synbar våt asfalt i veien , ..to for hver retning
Men uansett, så var jeg 18 år og blitt så "gra" på ei dame, som bodde oppe i bakkene halveis opp til Konnerud fra Mjøndalen, at jeg bare måtte "se" a. Problemet var at jeg kun hadde motorsykkel ( Suzuki GT380k) å kjøre med, og jeg var i Drammen. Men hva gjør man ikke når "lysten" kommer brått.
Jeg la i vei og kom velberget igjennom Drammen, men på veien mot Mjøndalen ble jeg "overrumplet " av snøvær....
For å gjøre en lang historie kort...Motorsykkelen ble skjøvet inn på tunet til en bonde før Mjøndalen, som fikk den parkert i ett skjul. Der ble den stående i 9 dager...! før jeg tok sjangsen på å kjøre igjen...
Og hvordan det gikk med dama..? Vel det sier ikke denne historien noe om.
Bildet viser "
grabukken" som 18 åring og 380'n på Eidsvoll i Pinsen 1975.
Kjøreutstyr. .hva var det?... slalomhansker og joggesko.. Man "
tager det man haver" hengende i skapet. Det var under 6 varme...
Men,.. legg merke til NMCU merke på boblevesten. Jeg var medlem av Grenland MC på den tiden, og der var det ett møst å være medlem i NMCU. Grenland MC drev blant annet med kjøreopplæring, siden det ikke fantes noe obligatorisk kjøreopplaring enda.. Imponerede folk i den klubben.