Det får vi tro den gjørString Emil skrev: 21 jan 2021, 21:47 Satser på at aktiviteten også tar seg opp i takt med at sesongen starter!

Og at enda flere oppdager MCsiden og registrerer seg som brukere her

Det får vi tro den gjørString Emil skrev: 21 jan 2021, 21:47 Satser på at aktiviteten også tar seg opp i takt med at sesongen starter!
Gratulerer med både sykkel og interesseSvenO skrev: 11 nov 2020, 23:00 Heisan, da manner jeg meg opp og presenterer meg på forumet. Har tenkt på det her i mange år, så en litt forsinket 50 års krise
Hei, og velkommen hitElninja skrev:Heisann. Jeg er ny her i dette fora og er ikke engang sikker på om jeg skriver på riktig sted, hehe. Vel.. Jeg er ei kjærring fra Kongsberg, 65mod. Har fått det for meg at jeg skal ta lappen på tung mckjøpte meg sykkel i juni 2020og har kjørt litt, bestod teorien i september og sikra meg plass på kjøreskole til våren. Men så er det jo sånn da, at jeg trenger trening, så da lurte jeg på om det er noen på Kongsberg og omegn som kunne hjelpe meg med det?
Elninja skrev: 22 jan 2021, 23:21 Heisann. Jeg er ny her i dette fora og er ikke engang sikker på om jeg skriver på riktig sted, hehe. Vel.. Jeg er ei kjærring fra Kongsberg, 65mod. Har fått det for meg at jeg skal ta lappen på tung mckjøpte meg sykkel i juni 2020og har kjørt litt, bestod teorien i september og sikra meg plass på kjøreskole til våren. Men så er det jo sånn da, at jeg trenger trening, så da lurte jeg på om det er noen på Kongsberg og omegn som kunne hjelpe meg med det?
Heisann og velkommen. Kjekt å se flere fra Stavanger her inne.String Emil skrev: 21 jan 2021, 21:31 Hengt her som gjest en stund, på tide å bidra litt![]()
Mann på 32 fra Stavanger her. Har igrunnen interessert
meg for ting med motor på hele livet, men ikke noe spesielt for MC tidligere. Første erfaring med "MC" kom faktisk i fjor sommer da jeg leide en scooter for første gang på en sydenferie. Likte godt "vinden i håret" og den frihetsfølelsen jeg fikk![]()
Tanken om å ta MC lappen kom over meg når jeg, som mange andre, satt i husarrest under koronautbruddet. Jeg savnet fart og spenning, ville ha muligheten til å kunne hive meg på en sykkel en fin vårdag og bare kjøre for å kjøre, uten mål og mening![]()
En spire var sådd i meg, og meldte meg på det første intensivkurset som åpnet i sommer etter nedstengningen. Jeg ble hekta etter første time. Dette var GØY.
Uheldigvis ble det en sen oppkjøring pga noe sykdom underveis. Derfor ble det ikke sykkel på meg i fjor. Nå saumfarer jeg finn.no daglig på jakt etter første sykkel.
Blir spennede til våren! Kjenner faktisk ingen andre som kjører MC![]()
Jeg bor i Kongsberg, men har ikke hatt lappen lenger enn siden september i fjor, så jeg kan dessverre ikke hjelpe med trening.Elninja skrev: 22 jan 2021, 23:21 Heisann. Jeg er ny her i dette fora og er ikke engang sikker på om jeg skriver på riktig sted, hehe. Vel.. Jeg er ei kjærring fra Kongsberg, 65mod. Har fått det for meg at jeg skal ta lappen på tung mckjøpte meg sykkel i juni 2020og har kjørt litt, bestod teorien i september og sikra meg plass på kjøreskole til våren. Men så er det jo sånn da, at jeg trenger trening, så da lurte jeg på om det er noen på Kongsberg og omegn som kunne hjelpe meg med det?
Hei Mogs, hyggelig at du tar deg bry til øvelseskjøring med "nye rekrutter"!mogs skrev:Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Kjører en T7 Yamaha som jeg datt pladask for i fjor sommer. Grusvei/drittvei fikk ny mening etter 10 år på R 1200 GS.
Nok om meg, detter vel innom med kommentarer i ny og ne.
Skulle vel bare mangle om en ikke har tid til å hjelpe. Men det er greit at det ligger inne noe basis hos de en skal kjøre med. En sitter og er ansvarlig for det som skjer. Noen timer hos skole/kjøregård er nok greit å ha på "baken". Mange har spurt og fått hjelp av flere her inne så det er vel bare for "rekrutter" og spørre ser det ut for.SvenO skrev: 19 feb 2021, 13:33Hei Mogs, hyggelig at du tar deg bry til øvelseskjøring med "nye rekrutter"!mogs skrev:Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Kjører en T7 Yamaha som jeg datt pladask for i fjor sommer. Grusvei/drittvei fikk ny mening etter 10 år på R 1200 GS.
Ganske mange som sliter med å finne mentorer. Holder selv på med å ta mc lappen, er selv heldig å ha noen å ta av når det gjelder øvelseskjøring, men ikke alle som har muligheten.
Kanskje det hadde hvert et fint tiltak her inne med en gruppe som stiller seg tilgjengelig i det område de bor?
Mvh
SvenO
(Nær Arendal)
Nb! Også Bestefar( og to til på vei)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kravet må vel være at man er bestefar......mogs skrev:Skulle vel bare mangle om en ikke har tid til å hjelpe. Men det er greit at det ligger inne noe basis hos de en skal kjøre med. En sitter og er ansvarlig for det som skjer. Noen timer hos skole/kjøregård er nok greit å ha på "baken". Mange har spurt og fått hjelp av flere her inne så det er vel bare for "rekrutter" og spørre ser det ut for.SvenO skrev: 19 feb 2021, 13:33Hei Mogs, hyggelig at du tar deg bry til øvelseskjøring med "nye rekrutter"!mogs skrev:Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Ganske mange som sliter med å finne mentorer. Holder selv på med å ta mc lappen, er selv heldig å ha noen å ta av når det gjelder øvelseskjøring, men ikke alle som har muligheten.
Kanskje det hadde hvert et fint tiltak her inne med en gruppe som stiller seg tilgjengelig i det område de bor?
Mvh
SvenO
(Nær Arendal)
SvenO skrev: 19 feb 2021, 14:40Kravet må vel være at man er bestefar......:prf mogs skrev:Skulle vel bare mangle om en ikke har tid til å hjelpe. Men det er greit at det ligger inne noe basis hos de en skal kjøre med. En sitter og er ansvarlig for det som skjer. Noen timer hos skole/kjøregård er nok greit å ha på "baken". Mange har spurt og fått hjelp av flere her inne så det er vel bare for "rekrutter" og spørre ser det ut for.SvenO skrev: 19 feb 2021, 13:33Hei Mogs, hyggelig at du tar deg bry til øvelseskjøring med "nye rekrutter"!mogs skrev:Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Mvh
SvenO
(Nær Arendal)
![]()
![]()