Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 26 jan 2021, 15:12
AJ skrev: 26 jan 2021, 15:09
Bjerknez skrev: 26 jan 2021, 15:04 Nå mangler du bare en god stilongs for økt komfort og varme, en lett absorberende fuktighetskrem så ikke man blir tørr i huden av solen og kanskje noen gode plysj innetøfler for å hvile føttene etter en lang tur? :knegg

Synd man ikke fikk KTM'en i fargen rosa si... :twothumbs:
Hm... :-k
Disse tingene som du nevner har jeg ikke tenkt på... Men kanskje en god idé å gjøre det :scratch .
Regner med at du har erfaringer og kan komme med tips? Så får vi gjøre en vurdering på nettopp dine tips og erfaringer :crazy: .

Rosa KTM?
Tru'kke det. Sort og orange - the new black, duger helt fint :) .
Så absolutt noe å tenke på det AJ :twothumbs:

Har ingen erfaring selv desverre. :knegg
Å nei... :eh
Ønsketenkning, altså... ;)
Så... du får vel bare hoppe i det, da. Ikke bare leke med tanken :knegg .

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 26 jan 2021, 15:17
Bjerknez skrev: 26 jan 2021, 15:12
AJ skrev: 26 jan 2021, 15:09
Bjerknez skrev: 26 jan 2021, 15:04 Nå mangler du bare en god stilongs for økt komfort og varme, en lett absorberende fuktighetskrem så ikke man blir tørr i huden av solen og kanskje noen gode plysj innetøfler for å hvile føttene etter en lang tur? :knegg

Synd man ikke fikk KTM'en i fargen rosa si... :twothumbs:
Hm... :-k
Disse tingene som du nevner har jeg ikke tenkt på... Men kanskje en god idé å gjøre det :scratch .
Regner med at du har erfaringer og kan komme med tips? Så får vi gjøre en vurdering på nettopp dine tips og erfaringer :crazy: .

Rosa KTM?
Tru'kke det. Sort og orange - the new black, duger helt fint :) .
Så absolutt noe å tenke på det AJ :twothumbs:

Har ingen erfaring selv desverre. :knegg
Så... du får vel bare hoppe i det, da. Ikke bare leke med tanken :knegg .
Takker for tilbudet AJ, men jeg tror jeg står over. I disse Korona tider så må man jo også holde minst 1 meter avstand. :knegg

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

Kina-TPMS til Transalpen :-)

Skal slenge de der ventilhettene (sensorene) på vekta, noen som har noen formening om hvor vektgrensa går før jeg bør slenge på et avbalanseringslodd i samme antall gram 180° i mot på felgen?
Ser ut som standard "Kameragjenger" i mottagerenheten og det medfølgende feste for styret, så får tiden vise om dette er gangbart eller bare noe tull. :sk?
eske.png
innhold.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

Ny tenningslås til XT'n. Har en i dag som virker som et svensk blinklys på bilprovningen, funkar... funkar inte... funkar......
20210127_104136_resized.jpg
Bestilt fra ebay butikk i UK og klar til henting etter 6 dager på posten. Brexit har ikke gjort det noe treigere å få varer sendt.
Pris 37,22 £ + norsk moms som ebay ordnet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev: 27 jan 2021, 10:58 Ny tenningslås til XT'n. Har en i dag som virker som et svensk blinklys på bilprovningen, funkar... funkar inte... funkar......
20210127_104136_resized.jpg

Bestilt fra ebay butikk i UK og klar til henting etter 6 dager på posten. Brexit har ikke gjort det noe treigere å få varer sendt.
Pris 37,22 £ + norsk moms som ebay ordnet.
Da har du gjort en god handel. Denne kan ikke lengre skaffes fra Yamaha (sjekket bare til 2KF riktignok).
Om du ønsker de to boltene denne skal festes med koster de 20,- pr stk hos meg. Det kan by på problemer å ta av den gamle låsen, disse boltene knekker antakelig når du begynner å skru dem ut. Dette for at det ikke skal være helt enkelt for uvedkommende å "låne" den.

Brukeravatar
Audi Mannen

Det kan hende de boltene bør skiftes ut ja, men da vet jeg hvem som får ordren.

Fikk noe nytt i postkassa i går også... det er farlig med for mye innetid og rolige dager på arbeid med alt for mye nettsurfing.
Gikk til innkjøp av en slik: https://dragymotorsports.com/ .
Mest planlagt brukt i bil for min del.. Må si jeg ser fram til tørre veier slik at man kan få testet litt 0-50 og 0-80km/t.

Kan kategoriseres under leketøy.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
oivindg
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)

Legg inn av oivindg »

Audi Mannen skrev: 28 jan 2021, 11:34 Det kan hende de boltene bør skiftes ut ja, men da vet jeg hvem som får ordren.

Fikk noe nytt i postkassa i går også... det er farlig med for mye innetid og rolige dager på arbeid med alt for mye nettsurfing.
Mest planlagt brukt i bil for min del.. Må si jeg ser fram til tørre veier slik at man kan få testet litt 0-50 og 0-80km/t.

Fin den der. Jeg har en VBox Sport som jeg har lekt meg litt med. Hadde nok kjøpt Dragy i stedet hvis den hadde vært i salg den gangen.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ikke akkurat MC relatert... men jeg har bestillt til sammen 250 meter med silikonkabler :redface

Brukeravatar
Audi Mannen

oivindg skrev: 28 jan 2021, 12:07
Audi Mannen skrev: 28 jan 2021, 11:34 Det kan hende de boltene bør skiftes ut ja, men da vet jeg hvem som får ordren.

Fin den der. Jeg har en VBox Sport som jeg har lekt meg litt med. Hadde nok kjøpt Dragy i stedet hvis den hadde vært i salg den gangen.
Vbox har jo vært "the one to have" helt fram til Dragy kom og gjorde det litt mere akseptabelt enn å blåse mange tunsen på slikt. Prismessig er den et hav billigere og tester viser at den er like nøyaktig. Morro leketøy og gleder meg til å teste bilen når varmen og veigrepet kommer. Er spent på hvor langt ned jeg kommer.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev: 28 jan 2021, 12:45
oivindg skrev: 28 jan 2021, 12:07

Vbox har jo vært "the one to have" helt fram til Dragy kom og gjorde det litt mere akseptabelt enn å blåse mange tunsen på slikt. Prismessig er den et hav billigere og tester viser at den er like nøyaktig. Morro leketøy og gleder meg til å teste bilen når varmen og veigrepet kommer. Er spent på hvor langt ned jeg kommer.
Jeg har appen "myride" fra Yamaha på telefonen, denne har også en del artige funksjoner. Logger akselerasjon, nedleggsvinkler og mye annet. Finnes i google play og app store.

Rha
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Legg inn av Rha »

Har prøvd den. Fikk 35 grader nedlegg i bil. Hehe
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 29 jan 2021, 07:55 Har prøvd den. Fikk 35 grader nedlegg i bil. Hehe
Dæven... Kneskrap? :knegg

Brukeravatar
Audi Mannen

Rha skrev: 29 jan 2021, 07:55 Har prøvd den. Fikk 35 grader nedlegg i bil. Hehe
Slappe dempere på kjerra du da? Suzuki Jimny kanskje.. :lol Den appen måler vel bare fart kombinert med noen form for g-meter i telefonen og på en mc tilsier vel summen av det hva du må ha av nedlegg vil jeg tro. Men kun spekulasjoner fra min side.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
bm
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Har også testet denne appen. Ble imponert med 62 grader nedlegg på Wingen !!!
Teste litt ut og det ser ut som om appen bruker gps for kalkulasjon av nedlegg. Dette da nedlegg slutter å måle når jeg mister gps signal, tuneller osv..
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Snekker.edvin
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Legg inn av Snekker.edvin »

Bruker den appen ofte. På begynnelsen hadde også noen rare vinkler. Der er veldig viktig med plassering av telefon. Appen bruker g sensor på telefon og må plasseres sentrert på styren (best på bensin tanken).
Feil plassering på styreendene. Du har en vinkel når du legge MC i svingene og i tillegg den registrere styres vinkel

Brukeravatar
Snekker.edvin

GPS brukes til 0-100-0 oppmåling

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Snekker.edvin skrev: 29 jan 2021, 20:48 Bruker den appen ofte. På begynnelsen hadde også noen rare vinkler. Der er veldig viktig med plassering av telefon. Appen bruker g sensor på telefon og må plasseres sentrert på styren (best på bensin tanken).
Feil plassering på styreendene. Du har en vinkel når du legge MC i svingene og i tillegg den registrere styres vinkel
Enig. Har funnet ut at det funker best når telefonen ligger på toppen av tankveska.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Høres uansett for meg ut som en ganske håpløs app med mer underholdningsverdi enn nytteverdi :)

Brukeravatar
Snekker.edvin

Bjerknez skrev: 30 jan 2021, 16:16 Høres uansett for meg ut som en ganske håpløs app med mer underholdningsverdi enn nytteverdi :)
Kan du peke mot den riktig med nytteverdien?

Leifenz
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Leifenz »

Kjøpte meg sykkel i går. Litt på impuls... Var innom førde motorsport for å myse og prate litt. Der stod det ein 20 modell suzuki gsxs 750 bak på lageret, fremdels på pallen. Da vart fristelsen litt for stor.
No gjenstår det bare å få lappen i boks!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snekker.edvin skrev: 30 jan 2021, 17:39
Bjerknez skrev: 30 jan 2021, 16:16 Høres uansett for meg ut som en ganske håpløs app med mer underholdningsverdi enn nytteverdi :)
Når jeg tenker meg om, så har den trolig ingen nytterverdi i det hele tatt hvis det stemmer det som har kommet frem her. :knegg

Brukeravatar
Snekker.edvin

Bjerknez skrev: 31 jan 2021, 11:44
Snekker.edvin skrev: 30 jan 2021, 17:39
Når jeg tenker meg om, så har den trolig ingen nytterverdi i det hele tatt hvis det stemmer det som har kommet frem her. :knegg
Enig med deg. Alle sånne apper har kun moroaverdi. Spiller ingen rolle er de gratis eller koster 1000.
Men her vi har diskutert litt hvordan de skal fungerer mest mulig troverdig.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Så visst ikke MC-relevant på annen måte enn at det bidrar til nettopp de klimatiske forholdene man foretrekker i MC-sesongen, nemlig to paller bjørkeved :crazy: .
Så nå fyres det godt i tre potente ildsteder her i huset.
Skikkelig god varme, flammespill og fin stemning \:D/ !

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

DOT3 og DOT4 måler, for å sjekke vanninnholdet i bremsevæske kom i posten i dag :thumleft
dot4måler.PNG

Brukeravatar
bm
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Har for to minutter siden kjøpt og registrert "ny" bil til motorparken. VW Polo tdi 2012, hele 75 Hk.
Kjøp av min datter da hun hentet ut en ny Polo i dag.
Liten morro sak som er grei å ha nå når snøen ligger her før tohjulingen taes i bruk...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Svar