f.eks. Halvarsons Escape. Spidi STS-R Glove. Racing Kangaroo Plus....

Takker for alle svar

Takker for svar.AJ skrev: 26 jan 2021, 15:49 Velkommen her på MCsiden.no, Rodan!
Held har lenge vært kjent for å ha gode hansker.
Men det er få Held forhandlere her i landet så det blir nok en utfordring å få prøvd seg fram og kjent på kvaliteten.
Jeg er i hvert fall fornøyd med de jeg har.
OK. TakkerZZR-Erling skrev: 26 jan 2021, 15:40 Dainese eller Rukka vel.
Du bør spesifisere om du skal ha "vanntette", luftige eller noen høvelig alrounde saker. Skal de være tykke, varme, avkjølende osv. De fleste jeg kjenner har 3-4 par.
Ikke i en evighet, men lenger enn 6 måneder og kanskje rundt 10 turer i skogen.FredrikE24 skrev: 27 jan 2021, 07:49 Har Goretex fra topp til tå og blir ikke våt. Hanskene er fra BMW, så kanskje ikke så artig å bruke uten å ha BMW. De er imidlertid tette. Jeg har bare et par hansker. Hanskene har to deler. En varm del og en kald del. En 2in1-løsning.
Fjellstøvler til noe over 2000kr på XXL kan man ikke forvente å være tette i en hel evighet. Må nok opp et prisnivå til(4-5000kr) for at det skal vare.
Halvarsons Escape. Spidi STS-R Glove. Racing Kangaroo Plus er vel ikke vanntette så trådstarter ønsker nok mest råd om litt racing type skinnhansker uten membran.Rodan skrev: 26 jan 2021, 15:37 Hei, er ute etter skinnhansker i prisklasse kr 1000 - 1500.- Noen som har gode forslag?![]()
f.eks. Halvarsons Escape. Spidi STS-R Glove. Racing Kangaroo Plus....![]()
For racing type til veibruk vil jeg anbefale Alpinestrars GP PRO R2/R3, evt. SP1. Dog er det litt sånn med hansker som med hjelm, man må finne det merket som passer til egen hånd-fasong.pingvin skrev: 27 jan 2021, 08:08Halvarsons Escape. Spidi STS-R Glove. Racing Kangaroo Plus er vel ikke vanntette så trådstarter ønsker nok mest råd om litt racing type skinnhansker uten membran.Rodan skrev: 26 jan 2021, 15:37 Hei, er ute etter skinnhansker i prisklasse kr 1000 - 1500.- Noen som har gode forslag?![]()
f.eks. Halvarsons Escape. Spidi STS-R Glove. Racing Kangaroo Plus....![]()
Men har nå masse GTX som er rimelig tett, både hansker og annet. Om de PUSTER like bra som uten GTX er annen sak...
Man kan vel egentlig ikke forvente dette uansett. GoreTex er en membran som slites, og over tid VIL slippe inn vann etter hvert uansett. Spesielt i såppas belastede produkter som fjellstøvler.FredrikE24 skrev: 27 jan 2021, 07:49 Fjellstøvler til noe over 2000kr på XXL kan man ikke forvente å være tette i en hel evighet. Må nok opp et prisnivå til(4-5000kr) for at det skal vare.