Kjellrf skrev: 07 feb 2021, 20:55
Goretex membraner selges ikke uten at Gore har godkjent kvaliteten på produktet, og hvordan det skal produseres. Derfor er det ett kvalitetsstempel når ett produkt inneholder Goretex i forhold til konkurrentene.
Det kommer vel litt ann på hvordan Gore tester dette? Regner med han ikke tester hvert plagg som produseres. Men det er jo god markedsføring og helt nødvendig for å kunne kalle det "Gore-Tex".
Gore-Tex er sikkert bra, men i forhold til pris synes jeg ikke det. jeg holder med AJ lenger opp. Skulle jeg gått en fjelltur på 5 timer hvor jeg viste at det skulle hølje ned hele tiden hadde jeg tatt på meg gummistøvler og regndress.
Derimot tror jeg at plagg med GoreTex kanskje er det beste "allround" plagget.
Jeg hadde en Klim dress og denne hadde Gore-Tex. Denne holdt meg tørr i hele fem timer i regnvær. Helt fra Molde til Kongsberg. Mern når jeg tok den av meg på en bensinstasjon så kjente jeg at den var veldig fuktig på innsiden. Ikke våt, men jeg tror ikke den hadde klart fem timer til uten at jeg ble våt. Uansett bra nok spør du meg, men allikevel.
Jeg har også kjørt i øsende regnvær fra Trondheim til Molde i styrtregn. Omtrent 4 timer i konstant regnvær med min langt rimeligere dress fra Sharkspeed til 2.500 kroner. Denne har ikke GoreTex men den holdt meg helt tørr og ikke ble den fuktig på innsiden heller. Den var også langt varmere da den hadde tykkere for.
Bakdelen med denne er at den nok ikke puster like mye som Klim dressen gjorde. man blir klam på sommeren. Den har lufting og man kan ta ut innerforet på varme dager så den er ikke ubrukelig i solsteken, men man merker lukten av sur truse etter en dag sterkere enn med Klim dressen.
Men i forhold til pris vil jeg si dressen fra SharkSpeed er en sikker vinner for min del vertfall.
Her er forøvrig dressen jeg har:
https://sharkspeed.no/furysuit