Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 125cc!
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 21 mar 2010, 21:29
- Motorsykkelen din: Send PM
Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 125cc!
kom med Ambefalinger av alle 125cc Racing sykler dere vet om, er dere greie har fylt 15 nå. har snart komfirmasjon, og skal snart ta traffikalt grunnkurs, så jeg får lov og øvelseskjøre så derfor trenger jeg en sykkel og kjøre med! Har sett på det meste av 125cc som er på markedet her i norge. men jeg har ikke så mye erfaring, så derfor hører jeg med dere litt mer erfarne. Jeg kan jo nvene de jeg har tenkt på: Aprilia RS125, Derbi GPR125, Cagiva Mito125. Hvilken synes dere jeg bør kjøpe? jeg kan vel betale mellom 15 og 35 tusen, med tanke på at Mor og far skal betale kortet. Jeg ser helst at det er bra aks og top speed, med at jeg fjerner bare plomber. Jeg orker ikke begynne og trimme! jeg ser helst at den holder i 2-3 år, skal sikkert ha bil da. så lenger en det er ikke nødvendig får jo solgt den uansett.
Setter pris på om alle som leser denne tråden, kan komme med forslag. og hvorfor de fåreslar akkurat den 125cc'en.
Takk ved alle svar som kommer! Mvh: Åsmund
Setter pris på om alle som leser denne tråden, kan komme med forslag. og hvorfor de fåreslar akkurat den 125cc'en.
Takk ved alle svar som kommer! Mvh: Åsmund
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Heisan Asmund Fuglstad og velkommen som MCsiden.no bruker! Hyggelig med så unge folk her
Jeg har ingen erfaring med 125 kubikkere, men det er sikkert andre her på Forumet som har mer peil enn meg.
Tenkte bare jeg skulle tipse deg om denne siden:
http://snakk.klikk.no/Motor/Mc/Default. ... ort=rating" onclick="window.open(this.href);return false;
Her tror jeg du har hele oversikten over 125 kubikkere du får tak i her i landet. Det står vel også litt om hver modell, om jeg ikke husker feil.
Om du ikke har sjekket denne linken så har du muligheten nå ;)
Og lykke til med å ta lappen! MC er gøy. Enkelt og greit!
Jeg har ingen erfaring med 125 kubikkere, men det er sikkert andre her på Forumet som har mer peil enn meg.
Tenkte bare jeg skulle tipse deg om denne siden:
http://snakk.klikk.no/Motor/Mc/Default. ... ort=rating" onclick="window.open(this.href);return false;
Her tror jeg du har hele oversikten over 125 kubikkere du får tak i her i landet. Det står vel også litt om hver modell, om jeg ikke husker feil.
Om du ikke har sjekket denne linken så har du muligheten nå ;)
Og lykke til med å ta lappen! MC er gøy. Enkelt og greit!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Min datter kjører Daelim Daystar, den er ikke å anbefale. Den er lat, dårlig aks og liten toppfart. Naboen øvelsekjørte med en Aprilia 125. Slik R-utgave. Der var det snakk om noe eksosventiler og greier....sykkelen var god for 150 med to på.. Da bør det være mitt bidrak her.
Hører også til dette med Aprilia, at den måtte skifte stempel ofte...de gikk fort.
Hører også til dette med Aprilia, at den måtte skifte stempel ofte...de gikk fort.
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 21 mar 2010, 21:29
- Motorsykkelen din: Send PM
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Har hørt at Daelim ikke er så særlig bra ja. også er det det der med stempelet til Aprilia RS da, har så jævlig lyst på den, pågrunn av aks og top speed osv.. men det viser bare at hvis du vil ha slitesterk MC kjøp Japansk! men japan har jo så døve motorerrogg skrev:Min datter kjører Daelim Daystar, den er ikke å anbefale. Den er lat, dårlig aks og liten toppfart. Naboen øvelsekjørte med en Aprilia 125. Slik R-utgave. Der var det snakk om noe eksosventiler og greier....sykkelen var god for 150 med to på.. Da bør det være mitt bidrak her.
Hører også til dette med Aprilia, at den måtte skifte stempel ofte...de gikk fort.
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Varadero125 til Honda, har fått mye skryt, men om det sparker i fra vet jeg ikke. Kjøreskolen min datter gikk på, brukte slik, og kjørelæreren var fornøyd med den.
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Varadero er en bra sykkel. Men jeg har sett at Asmund Fuglstad ønsker en R-sykkel. Og tenker på trimming / fjerning av plomber. Med den tankegangen er en 4-takter som Varadero helt feil.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- k3nt_
- Innlegg: 59
- Registrert: 13 mar 2010, 10:37
- Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
- Sted: Tigerstaden
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Hei,
Typen til søstern min har en Cagiva Mito trur jeg det er. Den trur jeg det er litt spark i. Den er forsåvidt til salgs også så vidt jeg vet.
Typen til søstern min har en Cagiva Mito trur jeg det er. Den trur jeg det er litt spark i. Den er forsåvidt til salgs også så vidt jeg vet.
Hilsen
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Kjøp aprillia RS..
Bror min hadde slik en, gikk 130 orginalt uten noe fiks faks og har god aks opp te 100km/t til 125ccm og være.
Lett og selge er den også.
mvh Kenneth
Bror min hadde slik en, gikk 130 orginalt uten noe fiks faks og har god aks opp te 100km/t til 125ccm og være.
Lett og selge er den også.
mvh Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 21 mar 2010, 21:29
- Motorsykkelen din: Send PM
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Har sett litt på GPR også, en kompiss av meg har det. så enkli skulle de vært noe som gipp bedre enn GPR, og da kommer vel valget mellom bare RS og Mito vil jeg tro..
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Stort sett ett fett hva en kjører men etter mitt ringe syn er Cagiva motorene hakket bedre enn Aprilia sine Rotax motorer. Cagiva sliter med eksosventil, hjullager og svakt ladesystem. Aprilia sliter med ladesystem, er hardere på stempelene og har generellt endel elektriske problemer.
Istedet for å velge en RS 125 ville jeg ha vurdert Tuono 125 og heller en Raptor 125 før en Mito. Bedre sjanse for å finne noe som ikke er skrudd ihjæl
Istedet for å velge en RS 125 ville jeg ha vurdert Tuono 125 og heller en Raptor 125 før en Mito. Bedre sjanse for å finne noe som ikke er skrudd ihjæl
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 21 mar 2010, 21:29
- Motorsykkelen din: Send PM
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Okei :) men det jeg kommer til og gjøre, er at jeg fjerner plomberingen(e) spørs hvor mye det har og si. jeg har ganske mye fritid, så vedlikehold kan det godt være mye av på sykkelen men den bør også være slitesterk. Vet du om Raptor går mye bedre/dårligere enn Mito, RS og Tuono?
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Mito og Raptor har samme motor, og RS og Tuono har samme motor. Utvekslingen i gearkasse er muligens ikke helt like. Skal du tulle rundt og lage fulleffekter ut av disse bør du tenke deg om.
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 21 mar 2010, 21:29
- Motorsykkelen din: Send PM
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Jeg skal skru minst mulig på de! har ikke så god peiling på sånt, det eneste jeg muligens skal jøre er og fjerne plombene bare, mere blir det ikke! om det i det hele tatt blir så mye:p har en far som er utdannet mekaniker, så han fjerner de for meg om det blir tillfellet :) men jeg skal følge servicen, og stelle godt med den. så den lever godt mens jeg har den :)
-
- Innlegg: 7664
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Tror nok det beste hadde vært en 4takter...hvis en skal ta plomber og la de bli fulleffekter blir det en helt annen vedlikeholdsrutine/bytte deler/justere på disse høyytelses2takt motorene.minner noe om crossere.det blir fort dyrt..
morro med en sykkel som går fort men ikke så morro i møtet med biltilsyn/politi...dessuten er det dyrere å kjøre 2t og dårligere bunndrag så en må sitte å geare mye mer.
for min egen del hadde valget vært klart men så har jeg noenogtredve års erfaring med 2t og skruing og trim....
men er ikke i tvil når det gjelder guttungen han skal kjøre 4t for jeg gidder ikke reparere pga mishandling.
4t går fort nok og det er alltids noen som har sprekere sykkel uansett.(damene digger ikke å lukte sur 2t olje heller)
morro med en sykkel som går fort men ikke så morro i møtet med biltilsyn/politi...dessuten er det dyrere å kjøre 2t og dårligere bunndrag så en må sitte å geare mye mer.
for min egen del hadde valget vært klart men så har jeg noenogtredve års erfaring med 2t og skruing og trim....
men er ikke i tvil når det gjelder guttungen han skal kjøre 4t for jeg gidder ikke reparere pga mishandling.
4t går fort nok og det er alltids noen som har sprekere sykkel uansett.(damene digger ikke å lukte sur 2t olje heller)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Har snart Komfirmasjon! Så kom med ambefalinger innen 12
Moderne 2T er ganske mye bedre enn hva vi vandrende fortidsminner husker Mekkeren Jeg har kjørt 20 000 uten stempelbytte men så går hun bare på kvalitetsolje fra Castrol. 1 liter olje koster nesten like mye som ei flaske Jalmar vin jo Ingen oppvarming før kjøring men den presses ikke før temperaturen er 60 grader på motoren. Enkle ting kan øke motorens levetid dramatisk. Men det blir nok en top end overhaling til neste vinter og før den skjærer seg. Nicasil sylindere er dyre.
At motorene er dyre i drift er ingen hemmelighet, Cagge slurper i seg over 0,7 på mila som er betraktelig mere enn hva Jalmars turbuss trenger. Men så kan ikke han glede seg over et smalt turtallsregister med bunndrag som er dårligere enn en moped under 7300 rpm heller Og mangelen av kubikk og dreiemoment gjør gearvalg viktig og noen ganger utfordrende.
Det største problemet er dog ikke motoren men at de er under ukvalifisert skruing av folk som ikke har peiling på hva de holder på med, det kan være opphav til mye hodepine for neste eier.
At motorene er dyre i drift er ingen hemmelighet, Cagge slurper i seg over 0,7 på mila som er betraktelig mere enn hva Jalmars turbuss trenger. Men så kan ikke han glede seg over et smalt turtallsregister med bunndrag som er dårligere enn en moped under 7300 rpm heller Og mangelen av kubikk og dreiemoment gjør gearvalg viktig og noen ganger utfordrende.
Det største problemet er dog ikke motoren men at de er under ukvalifisert skruing av folk som ikke har peiling på hva de holder på med, det kan være opphav til mye hodepine for neste eier.