Langt fra sikkert at jeg ender opp med en Himalayan. Om så skulle skje vil det bli en sykkel i tillegg til den jeg har.SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 18:59
Men hvis du ender opp med å få en bedre opplevelse med Royal Enfield enn den du har hatt med KTM så kan det fort hende jeg følger etter.
Men jeg er altså veldig interessert i å prøve en. Og det ser jeg fram til :) .
Å sammenligne denne med KTM SA S med tanke på "en bedre opplevelse" er det jo ikke snakk om.
Dette er to sykler med altfor store ulikheter i så måte når det gjelder utseende, størrelse, ytelse og ikke minst utstyrsnivå.
En RE Himalayan prøveskjøres på helt egne premisser siden den er i en helt egen klasse på alle måter.
Ser for meg at denne innbyr til langt "latere" (kose)kjøring over kortere distanser på annen type veier enn KTM 1290.
Så kan man selvfølgelig være skeptisk til kvaliteten på begge merkene, Royal Enfield og KTM.
Selv har jeg hatt svært gode og mindre gode erfaringer med mine to 1290'er.
Ingen problemer i 2020 sesongen med min KTM nr, to, men var ikke like heldig i 2018 og 2019 sesongen selv om alt som gikk galt ble fikset innen rimelig tid på garantien.
Royal Enfield har jeg ingen kjennskap til annet enn at dette er et av verdens eldste motorsykkelprodusenter med opprinnelse i England, hvor det fortsatt sitter folk med en hånd på styret i forhold til fabrikken(e) i Inda.
Som en av verdens eldste motorsykkelprodusenter må man anta at de har lært et og annet om kvalitet i løpet av disse årene...